روزانه تا ۱۳۰ نفر از کادر درمان بیمارستان‌ها به مرخصی استعلاجی کرونا می‌روند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی، با عنوان این مطلب که نیروهای بهداشت و درمان کشور نزدیک به ۹ ماه است شبانه روز مشغول خدمت به مردم و بیماران هستند، گفت: کادر ما خسته و فرسوده شده اند.

وی با اشاره به شرایط کرونا در تهران و حجم بیماران بستری، افزود: روزانه حدود ۷۰ تا ۱۳۰ نفر از کادر درمان بیمارستان‌های بزرگ تهران به مرخصی استعلاجی کرونا می‌روند و همین مسئله باعث می‌شود سایر نیروها متحمل کار بیشتری شوند و در نتیجه توان آنها نیز تحلیل برود.

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به آمار رو به افزایش بیماران بستری در هفته‌های اخیر، نسبت به فرسودگی تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها هشدار داد و گفت: دستگاه‌های اکسیژن ساز و سی تی اسکن به رغم افزایش ظرفیت، دچار فرسودگی شده‌اند.

وی تاکید کرد: راه مقابله با کرونا در تغییر رفتار تک تک ما است. اگر قرار باشد به همین صورت ادامه دهیم و رفتار بهداشتی و اجتماعی خود را در مقابله با کرونا اصلاح نکنیم، قطعاً با شرایط سخت‌تری مواجه خواهیم شد.

حریرچی ادامه داد: فقط با تغییر رفتار و نگرش اجتماعی می‌توانیم با این بیماری مقابله کنیم.

حریرچی افزود: بیمار کرونایی که در جامعه ظاهر می‌شود و خانواده خودش و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهد، رفتار غیر اخلاقی و غیر انسانی دارند. مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.