آزمایش قعطی برای تشخیص میزان کشندگی کرونا وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، دانشگاه علوم پزشکی تهران روز دوشنبه در گزارشی با طرح این سوال که آیا آزمایشی برای تشخیص میزان کشندگی ویروس کرونا در افراد مبتلا وجود دارد؟، افزود: عواملی مانند سن، جنس، میزان دسترسی به مراقبت های ویژه مجهز و بیماری های زمینه ای "مانند دیابت، چاقی، سرطان، فشار خون، بیماری تنفسی مزمن، بیماری قلب و عروقی، سیگاری بودن" می توانند بر میزان کشندگی ویروس تاثیر گذار باشند و تا حدودی میزان کشندگی را قابل پیش بینی کنند.

براساس این گزارش احتمال این که فرد مبتلا در اثر کووید۱۹ فوت کند، فقط به خود بیماری بستگی ندارد بلکه به معالجه ای که وی دریافت می کند و به توانایی خود بیمار در بهبود آن نیز بستگی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران در این گزارش یادآور شد: در حالی که ویروس کرونا می تواند هر کسی را آلوده کند، با افزایش سن، کشندگی آن نیز بیشتر می شود.

در این گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد سالمندان بیش از دیگران از بیماری های زمینه ای رنج می برند و احتمال زیاد به همین دلیل، تعداد بیشتری از آنها فوت می کنند. به نظر می رسد که تعداد مرگ در مردان در صورت ابتلا بیشتر از زنان است اما شواهد بیشتری در این خصوص مورد نیاز است.

این دانشگاه در گزارش خود خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ بهبود می یابند، اما نسبت مهمی هم فوت می کنند. میزان کشندگی ویروس کووید-۱۹ در ابتدا ۱۵ درصد گزارش شد، اما این تخمین از یک گروه کوچک از بیماران بستری محاسبه شده بود.

طبق این گزارش پس از آن، با ظهور داده های بیشتر، میزان کشندگی ویروس بین ۳.۴ درصد تا ۱۱درصد اعلام شد و بعداً به ۳ تا ۳.۴ درصد رسید. این میزان ها با استفاده از داده های جمعیتی به دست آمده اند و مطالعه روی گروهی از افراد انجام شده است. حال سوال این است، آیا روش یا آزمایشی برای تشخیص میزان کشندگی ویروس کووید-۱۹ در فرد مبتلا وجود دارد؟

دانشگاه علوم پزشکی تهران در این گزارش تاکید کرد: با توجه به شواهد موجود، آزمایش قطعی برای تشخیص میزان کشندگی در فرد مبتلا به ویروس کووید-۱۹ وجود ندارد اما به دلیل اینکه عواملی مانند سن بالاتر، بیماری های زمینه ای دیگر، کمبود میزان دسترسی به مراقبت های ویژه مجهز و داشتن شرایط پزشکی ویژه میزان کشندگی بیماری را افزایش می دهد، می توان تخمینی غیر دقیق از افزایش خطر آن در بعضی از بیماران داشت. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.