داروهای درمان اعتیاد باید در داروخانه و تحت نظر داروساز توزیع شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلیل سعیدلو گفت: در خصوص چگونگی توزیع داروهای درمان اعتیاد، بحث ها و نامه نگاری هایی صورت گرفته که متاسفانه به صراحت با نص قانون مغایرت دارد. ضمن اینکه با منافع مردم و سلامت مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد نیز تعارض دارد، خواسته انجمن داروسازان ایران، چیزی فراتر از قانون نیست. بلکه همانطور که سازمان بهداشت جهانی و نیز قوانین ملی کشورمان حکم می کند، عرضه دارو باید از طریق داروخانه ها و تحت نظر دکتر داروساز صورت گیرد.

وی افزود: چیزی در این قانون، استثنا نشده و داروهای مخدر در مراکز ترک اعتیاد نیز شامل همین قانون است، شبکه داروخانه ها در سراسر کشور به صورت مویرگی به عنوان یک زیرساخت اساسی برای توزیع دارو، فراهم است. داورخانه ها تحت نظارت و کنترل هستند و میزان مصرف داروها در سامانه تی تک، مشخص است و این قابلیت، پتانسیل مناسبی را برای کنترل مصرف داروها خصوصا داروهای ترک اعتیاد که امکان سوء استفاده دارند، را ایجاد می کند.

به گزارش فارس دبیر انجمن داروسازان ایران در پایان گفت: مثلث بیمار، پزشک و داروساز، یک مثلث منطقی و عقلایی است و تجربه جهانی از اینکه دارو باید در داروخانه ها و با نظارت دکتر داروساز توزیع شود، به وضوح پشتیبانی می کند و هیچ جای دنیا عملکردی غیز از این ندارند و خوشبختانه در قوانین کشور ما نیز این موضوع دیده شده است و اگر تاکنون گاهی اوقات از این ریل خارج شده ایم، الان زمان آن است که به ریل صحیح و درست بازگردیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.