از هر ۴ ایرانی ۱ نفر به اختلال روانی دچار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حاتمی در خصوص اختلالات روانی گفت: طبق آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی ۲۳ تا ۲۸ درصد افراد جامعه از اختلالات روانی رنج می‌برند، به طور مثال از هر ۴ ایرانی ۱ نفر به اختلال روانی دچار می‌شود.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور گفت: افراد جامعه باید توجه داشته باشند که میان مشکلات روان شناختی و اختلالات روانی تفاوت‌های بسیاری وجود دارد؛ به طورمثال در اختلالات روانی، افراد از مشکلات روانی رنج می‌برند و مشکل آن‌ها قطعا با دارو قابل حل خواهد بود، اما درمان مشکلات روان شناختی توسط یک روان شناس انجام می‌شود و نیاز به دارو درمانی ندارد، متاسفانه بیش از نیمی از جمعیت کشور نشانه‌های مشکلات روان شناختی را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: سلامت روان شامل: سلامت رفتار، هیجان، تفکر و باور می‌شود. اگر افراد جامعه در شرایط نامطلوب اقتصادی و یا بیماری مانند کرونا قرار گیرند، رفتار‌های محرک یکی پس از دیگری خود را نشان می‌دهد؛ لذا خانواده‌ها باید سعی داشته باشند سواد سلامت روان خود را افزایش دهند. زمانی که یک مادر از علائم بیش فعالی آگاه باشد می‌تواند رفتار‌های کودک خود را آنالیز کرده و در رفع مشکلات روانی او قدم بر دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.