هدف بیمه سلامت حفظ منافع مالی مردم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدمهدی ناصحی در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: قانون بیمه همگانی سلامت در سال ۱۳۷۳ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در سال ۱۳۷۴ سازمان بیمه سلامت تاسیس شد. قانون پوشش همگامی بیمه سلامت یکی از بهترین قوانین است. ما با مجموعه‌ای از صندوق‌ها به مردم خدمت می‌دهیم. صندوق بیمه روستایی با ۲۰ میلیون جمعیت، صندوق بیمه همگانی با ۱۳.۵ میلیون جمعیت، صندوق بیمه کارمندی با بیش از ۵ میلیون و صندوق‌های بیمه ایرانیان و سایر اقشار هم به مردم خدمت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: هدف بیمه سلامت حفظ منافع مالی مردم است، هنگامی که کشور خود را در حوزه خدمات سلامت و پوشش بیمه‌ای با سایر کشورها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم در میانگین قرار داریم. کیفیت خدمات سلامت در این سال‌ها افزایش یافته است ولی باز هم پرداخت از جیب مردم وجود دارد، نکاتی وجود دارد که باید با همت همگانی اصلاح شود. تا زمانی که پزشک خانواده و نظام ارجاع مستقر نشود؛ اهداف ما محقق نخواهد شد. امیدواریم این موضوع در بخشی از افراد تحت پوشش در سال آخر دولت به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه استقرار، تکمیل و تقویت نظام یکپارچه الکترونیک موضوع مهمی است تصریح کرد: به جد دنبال سر انجام این موضوع هستیم. از سوی مدیرعامل پیشین زحمات زیادی کشیده شده است، تقویت ارائه خدمات ضروری است، ما با تمام قوا خدمت می‌کنیم، اما شاید نارضایتی‌هایی وجود داشته باشد که با انجام نظرسنجی آنی رضایت مشتری را برآورده خواهیم کرد و احتمالا از دو ماه دیگر در این زمینه می‌توان خدمات ارائه داد. از سوی دیگر خرید راهبردی خدمات سلامت از تاکیدات دیگر ماست تا نارضایتی‌ها در برخی بیمارستان‌ها برطرف شود.

به گزارش ایسنا ناصحی در پایان گفت: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت بهداشت وزارت بهداشت داشتیم که تامین منابع آن انجام شده و اقدام مهمی در نظام ارجاع روستایی انجام خواهد شد، بر راهنماهای بالینی خدمات کار می‌کنیم و درخواست کرده‌ایم حتی پایان‌نامه‌ها به سمت ما بیاید تا با گایدلاین‌های جدید پوشش خدمات را گسترش دهیم. یکی از تاکیدات شخص وزیر بهداشت بیمه شدن خدمات توانبخشی بود که امروز با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بهزیستی منعقد شد، مشکلات این زمینه هم رفع خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.