زیرساخت‌های بیمارستانی و درمانی کشور متناسب با نیازها نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی گفت: باید حساسیت عمومی نسبت به علائم نخست بیماری کووید ۱۹ افزایش یافته و رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکهای بهداشتی مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا مراجعه دیر هنگام بیماران به مراکز درمانی است، ادامه داد: مردم باید نسبت به علائمی نظیر تب، سردرد، سرفه و تنگی نفس و بی حالی که از علائم شروع کروناست حساس باشند و در سریع ترین زمان ممکن به پزشکان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشتر بیماران بد حال مبتلا به بیماری کووید ۱۹ افرادی هستند که دیرهنگام و بعد از گذشت یک هفته یا ۱۰ روز و بعد از آنکه بدحال شدند به مراکز درمانی مراجعه می کنند در صورتی که اگر در روزهای نخست شروع علائم به درمان خود حساس باشند، بهبودی حاصل نموده و جان خود را از دست نمی‌دهند.

وی مشارکت مردم در رعایت مسائل پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی را تنها راه شکست بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از شیوع آن دانست و افزود: افزایش تختهای بیمارستانی تنها راه مقابله با این بیماری نیست و لازمه موفقیت در این زمینه افزایش حساسیت عمومی است.

دکتر جان بابایی ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ با حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله تفاوت دارد و بیماری قابل جلوگیری است و پیشگیری از آن با افزایش مشارکت مردم و پرهیز از حضور غیر ضروری در معابر عمومی و شرکت نکردن در دورهمی های خانوادگی و مراسم عروسی و عزاداری محقق می شود.

 وی با اشاره به زمان فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی نظیر زعفران در برخی نقاط کشور و استان خراسان رضوی از تولید کنندگان خواست نسبت به بروز علائم بیماری در کارگران این بخش حساس باشند و اگر فردی دارای علائم بیماری کووید ۱۹ است در اسرع وقت وی را به بیمارستان انتقال دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.