در صورت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ما توان مقابله با آن را نخواهیم داشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مینو محرز درباره  تغییر علائم کرونا گفت: بیماری کرونا می‌تواند تمامی ارگان های بدن را درگیر کند به عنوان مثال نباید فکر کرد حتی آبریزش بینی و سرفه از علامت های کرونا نیست بلکه این علائم هم می تواند نشان دهنده ابتلاء فرد به کرونا باشد.

متخصص بیماری‌های عفونی درباره افزایش سکته های قلبی به دلیل ابتلا به کرونا گفت: به علت علاقه ویژه این ویروس به عروق قلبی شاهد افزایش سکته ها هستیم. مکانیسم عمل این ویروس باعث ایجاد لخته خون و تورم در رگ‌ها می شود که سکته های قلبی و مغزی و آمبولی ریه را در پی دارد، آسپرین نیز از جمله داروهای رقیق کننده خون است که می‌تواند در راستای پیشگیری از این بیماری به ما کمک کند. برای درمان کرونا از داروهای قوی تری برای این کار در بیمارستانها استفاده می‌شود. استفاده از داروهای ضد انعقاد خون و کورتون نیز برای بیماران بستری در بیمارستان ها استفاده می شود.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک افزایش تعداد بیماران ، خستگی و ابتلاء کادر درمانی و علاوه بر آن کاهش تخت های بیمارستانی افزود: ما به اندازه کافی تخت و پرستار نداریم و باید این مسئله را مد نظر قرار دهیم که نیروهای فعلی ما نیز نیاز به استراحت دارند. تعطیلی و بستن جاده ها در کشور را به شدت توصیه می کنیم. از دولت و مسئولان می خواهم سخت گیری را بیشتر کنند، بیمارستان ها از بیماران کرونایی پر شده است، در حال حاضر در بیمارستانها عده زیادی بیمار به خصوص افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بستری هستند که ریسک بالای مرگ و میر دارند. با ممانعت از اعمال سخت‌گیری و تعطیلی ها قطعاً شاهد افزایش آمار فوتی ها خواهیم بود. بسیاری از بیماران در نوبت بستری از بین می روند.

محرز با اشاره به جهش بالای این ویروس خاطرنشان کرد: این ویروس در خردادماه دچار جهش شد. پیش از این یک بیمار می توانست  در خانواده یک یا دو نفر را مبتلا کند ولی در حال حاضر تمام افراد در ارتباط با یک بیمار به این بیماری مبتلا می شوند. طبق دستورالعمل کمیته مقابله با کرونا افراد بیمار باید تا دو تا سه هفته خود را قرنطینه و از دیگران جدا کنند و پس از آن نیز به مدت شش هفته در خانه ماسک بزنند و به طور مداوم در بیرون از خانه از ماسک استفاده کنند، استفاده مداوم از تست های تشخیصی کرونا توصیه نمی شود، زیرا علاوه بر قیمت بالا، درصد خطای آن بلافاصله بعد از بیماری بسیار بالا است. چون پس از پایان دوره این بیماری بسیاری از تست ها مثبت کاذب می شود، اگر بتوان تست رایگان را افزایش داد، بسیار سریع تر می توانیم مبتلایان را  کشف کرده و با این بیماری مقابله کنیم.

متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص تحقیقات صورت گرفته در هند مبنی بر اینکه واکسن سل از افراد مسن در برابر کووید ۱۹ محافظت می‌کند گفت: واکسن سل در درمان بیماری سرطان مثانه نیز کاربرد دارد. تقریبا ۵۰ سال است که این واکسن از کودکی به تمام افراد جامعه ما تزریق می‌شود بنابراین بیشتر افراد جامعه ایرانی واکسینه هستند. این تحقیقات نیز نتیجه تجربه هستند.

وی تاکید کرد: من همیشه از مردم خواسته ام دچار اینفودمی نشوید، در خصوص شایعه ای که اخیراً در خصوص واکسن های خطرناک پخش شده است، یک پرستار ایرانی مقیم خارج اقدام به نشر اطلاعاتی در خصوص خطرناک بودن واکسن‌ها کرده و اظهار داشته است که این واکسن ها می توانند کیستی را به بدن وارد کنند. این پرستار پس از گفته بدون توجیه خود از کار اخراج شده است اما عده ای سودجو این حرف را به نقل از من در فضای مجازی منتشر کردند. تاکید می کنم که استفاده از واکسن در صورت کشف و توزیع به هیچ عنوان خطری ندارد و مردم می توانند از تمامی واکسن های تایید شده توسط کمیته های علمی استفاده کنند.

به گزارش فارس محرز در پایان با اشاره به مراجعه بالای بیماران کرونایی به بیمارستان ها گفت: روزانه تقریباً سیصد نفر به بیمارستان مراجعه می‌کنند که عده‌ای از آنها بستری می‌شوند، در صورت افزایش تعداد مبتلایان ما توان مقابله با آن را نخواهیم داشت، من معتقدم که قدرت پیشگیری این بیماری در دست مردم است و مردم با رعایت دستورالعمل های پیشگیرانه می‌توانند میزان ابتلا به این بیماری را به میزان زیادی کاهش دهند، امیدوارم دولت را برای کسانی‌که قوانین بهداشتی را رعایت نمی کنند تدابیری بیندیشد

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.