تعطیلی دو هفته ای تهران در حد پیشنهاد باقی مانده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون سامه‌یح درباره طرح نمایندگان مجلس یازدهم برای تعطیلی دو هفته ای تهران گفت: ۳۰ نفر نماینده تهران پیشنهاد تعطیلی پایتخت را به مدت دو هفته ارائه دادند اما در مورد این مسئله دیگر نمایندگان نظری نداده اند و تا به این لحظه در این خصوص در کمیسیون بهداشت بحثی صورت نگرفته است.

وی افزود: کمیسیون بهداشت همواره در جریان برنامه‌های وزارت بهداشت بوده و در این راستا جلسات متعددی با وزیر بهداشت و همکارانشان برگزار کرده است. بنابراین بیشترین بحث در کمیسیون بهداشت مجلس کرونا و تبعات آن برای جامعه است، این طرح همچنان در حد یک پیشنهاد باقی مانده است ولی به نظر شخصی خودم تا زمانی که فرهنگ مردم به سوی رعایت پروتکل ها به صورت همگانی هدایت نشود، این تعطیلی ها تنها تاثیرات موقتی در تعداد مبتلایان و فوتی ها خواهند داشت. این تجربه را در تعطیلی فروردین ماه داشتیم به طوریکه تعداد فوتی ها به 30 نفر رسید ولی پس ازآن دوباره روند افزایشی پیدا کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در ستاد ملی کرونا هیچ نماینده مجلسی حضور ندارد، مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون بهداشت نامه‌ای را از طریق جناب قالیباف به ستاد ملی کرونا برای حضور حداقل دو نماینده از کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این ستاد ارسال کردند اما تا این لحظه پاسخی از جانب ستاد ملی مبارزه با کرونا دریافت نشده است.

سامه‌یح در خصوص نرخ جریمه ها و تاثیر آن در رعایت پروتکل ها توسط مردم گفت: شنیده ام در صورت عدم استفاده از ماسک در مکان های عمومی افراد ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و برای ورود به شهرهای قرنطینه شده رانندگان باید مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان جریمه بپردازند. تمامی مبالغ جمع آوری شده از جرایم در خزانه دولت ذخیره می شود، اما طبق گفته رئیس جمهور هدف از این کار استفاده مالی نیست بلکه ما به دنبال راهی برای گسترش فرهنگ استفاده از ماسک هستیم.

وی از پرداخت بیش از ۵۰ درصد بدهی دولت به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: بدهی دولت به وزارت بهداشت از 70 درصد به زیر 50 درصد رسیده است. به وزارت بهداشت از فروردین ماه تا حدود یک هفته پیش، بیشتر از 50 درصد از یک میلیارد یوروی صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت پرداخت شده است. امیدواریم با مساعدت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مابقی این مبلغ هم تامین شود.

به گزارش فارس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد: مطالبات بسیاری از کادر درمان برآورده نشده است، فشار زیادی به همکاران ما در بخش کرونایی وارد می شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا قسمت های دیگر بیمارستان ها دچار کاهش فعالیت شده اند و کارانه این همکاران کاهش یافته و به تبع آن کارانه همکاران در بخش کرونایی علیرغم افزایش زحمات کاهش داشته است. بخشی از این بدهی یک میلیارد یورویی که دریافت شده، صرف برآورده کردن مطالبات کادر درمان خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.