اجرای طرح تعطیلی تهران بدون فراهم کردن زیر ساخت مناسب با مشکل مواجه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در رابطه با اثر بخش بودن اعمال محدودیت یک ماهه فعالیت برای مشاغل غیرضروری در تهران و مراکز استان‌ها بعد از ساعت 18، گفت: ثابت شده که قطع زنجیره انتقال تنها راه کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه است و موثرترین روش هم برای رسیدن به این هدف رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بوده که مهترین آن هم رعایت فاصله فیزیکی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: رعایت فاصله فیزیکی به رعایت فاصله 1.5 متر از یک دیگر محدود نشده و باید تمامی موانع اجرایی شدن آن را حذف کنیم. به عنوان مثال حضور در ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس و مترو، حضور در ارگان‌های دولتی و دستگاه‌ها برای رفع امورات اداری، از مکان‌هایی هستند که به دلیل ازدحام جمعیت امکان رعایت فاصله فیزیکی کمتر وجود نداشته و دولت باید با افزایش تعداد اتوبوس و واگن مترو، اعمال دور کاری و افزایش ارائه خدمات با دولت الکترونیک تمهیداتی برای کاهش تراکم جمعیت در این اماکن اقدام کند.

وی با اشاره به افزایش ابتلا‌های خانوادگی به ویروس کرونا در پیک سوم افزود: رفت و آمد‌ها، مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی یکی دیگر از عوامل موثر بر شیوع کرونا بوده که به دولت و دستگاه‌های اجرایی هم مربوط نمی‌شود که باید به حداقل ممکن برسد. همچنین افزایش سفرهای غیر ضروری نیز از عوامل مهم شیوع این ویروس بوده که علی رغم اطلاع رسانی‌‌های گسترده و اعمال محدودیت‌ها باز هم شاهد این گونه سفرها هستیم که باید با تدابیر جدید و اجرای محدودیت‌های سختگیرانه‌تر مدیریت شود.

میر محمدی گفت: دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید محدودیت‌هایی را اعمال کنند که امکان اجرایی شدن آن وجود داشته باشد، یقیناً اجرای طرح تعطیلی کامل تهران بدون فراهم کردن زیر ساخت مناسب، تقویت دولت الکترونیک با مشکل مواجه خواهد شد. از این رو معتقدم عملکرد فعلی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا در اعمال محدودیت‌ها جدید، تا حدودی علمی و عملیاتی است. اینکه بتوانیم کل کشور را برای مدتی تعطیل کنیم کار بسیا خوبی است اما باید در نظر بگیریم که آیا امکان عملیاتی شدن آن با توجه به زیرساخت‌های فعلی کشور وجود دارد؟ در صورت تعطیلی کامل تهران و کلانشهرها ابتدا باید برای اقشار ضعیف و کم درآمد و دارای مشاغل خرد و کوچک، مشکلات ناشی از تاخیر در پرداخت اقساط و چک‌ها و آسیب‌های فراوان به تولیدی‌ها تدابیر جدی و مناسبی اتخاذ شود و سپس برای اجرای چنین طرح‌هایی اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه فعلی قرارگاه عملیاتی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که وزیر کشور در راس آن قرار گرفته بسیار مهم بوده و اجرایی شدن تمامی این مصوبات تاثیر بسیاری در کاهش شیوع ویروس کرونا خواهد داشت. یکی از مصوبات بسیار مهم و موثر این ستاد، الزام استفاده از ماسک است اما باید برای افراد ضعیف و کم درآمد نیز تدابیر اتخاذ شود و ماسک با قیمت پایین و یا به صورت رایگان در اختیارشان قرار بگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.