میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری گفت: موارد ابتلا و بستری روزانه در کشورمان همچنان با شیب تند و نگران کننده‌ای در حال افزایش است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است. متاسفانه در هفته گذشته نیز شاهد افزایش بروز موارد مثبت بستری و افزایش بروز تعداد فوت شدگان مثبت بیماری نسبت به هفته‌های ماقبل بودیم.

وی افزود: متوسط بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته با افزایش نسبت به هفته ماقبل به ۲۶.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر رسیده است و استان‌های ایلام، سمنان، خراسان جنوبی و یزد دارای بیشترین میزان بروز بستری در کشور بودند، در هفته گذشته میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور با افزایش قابل توجه نسبت به هفته‌های ماقبل به ۴۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت رسیده و میزان بروز در این شاخص در استان‌های یزد، ایلام، آذربایجان غربی، سمنان و خراسان جنوبی با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس آخرین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها و سامانه‌های مسافربری گزارش شده است، خوشبختانه در هفته گذسته با افزایش تعداد تست‌های آزمایشگاهی انجام شده شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد سرپایی مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر است.

به گزارش ایسنا لاری در پایان تاکید کرد: جهت خروج از وضعیت اسفبار حال حاضر بیماری در کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری شما در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همچنین تقویت و تداوم هماهنگی‌های بین دستگاهی در اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب و نظارت دقیق بر اجرای آن هستیم. اکنون زمان مماشات و عادی انگاری نیست و مطمئنا در صورت هرگونه غفلت از سوی مردم و مسئولین با فرا رسیدن روزهای سردتر وضعیت بیماری به مراتب سخت‌تر و سهمگین‌تر از وضعیت موجود خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.