درمان طب سنتی و ایرانی برای کرونا نمی‌تواند قطعی باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدمحمد پاک‌مهر در مورد تولید واکسن کرونا گفت: تمام ادعای کشورهای مدعی کشف واکسن کرونا در حد حرف، حدس و گمان است ابتلای دوباره شخص بهبود یافته از کرونا نشان می‌دهد بدن در مقابل درمان این بیماری عکس العمل مناسبی نداشته است ماهیت درست کردن واکسن همان ویروس ضعیف شده بیماری است که وارد بدن می‌شود تا بدن بتواند آنتی بادی‌ این ویروس را تولید و خود ایمنی را شروع کند.
 
وی افزود: واکسن‌های که برای درمان کرونا تولید شده‌اند به دلیل ابتلا دوباره شخص بیمار زیر سوال هستند، نکته دیگر اینکه ژن این بیماری در حال تغییر است ویروسی که در بهمن و اسفند ماه با آن مواجهه بودیم با ویروسی که در حال حاضر شاهد آن هستیم عملکرد متفاوتی دارد، میزان اثربخشی واکسن‌های تولیدی در این مدت مورد سوال است و مشخص نیست چند درصد بازخورد مثبت داشته‌اند. هنوز در مرحله عمل چیزی ثابت نشده است خیلی از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که واکسن قطعی درمان بیماری کرونا را پیدا کرده‌اند علی الخصوص واکسن فایزر امریکایی که بعد از گذشت زمان مشخص شده که درمان قطعی برای درمان بیماری نیست در حال حاضر خود سازمان بهداشت جهانی هم تایید نمی‌کند واکسنی تاکنون برای درمان قطعی تولید شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: درمان طب سنتی و ایرانی برای کرونا نمی‌تواند درمان قطعی باشد، تمام داروها بر حسب احتمالات است تاکنون درمان قطعی از طرف هیچ کشوری برای کرونا اعلام نشده است در طب مدرن و سنتی ابهامات ویروس کرونا بسیار است، داروی خاصی برای درمان کرونا سفارش نشده است، هم‌ اکنون داروهایی همچون رمدیسیویر، اینترفرون و ... در روند درمان برخی افراد تاثیرگذار است، هر داروی که ارائه می‌شود برای درمان کرونا جنبه حمایتی دارد و درمان طب سنتی و ایرانی هم به همین صورت است، در حقیقت هیچ دارو سنتی و یا شیمیایی و مدرن در درمان قطعی کرونا شناخته نشده است.

پاک‌مهر با اشاره هم افزایی طب سنتی با طب مدرن تصریح کرد: طب سنتی می‌تواند یک درمان کمکی برای بهبودی بیماری کرونا باشد هنوز روی بسیاری از داروها باید اقدامات پژوهشی انجام شود فاصله زیادی با بحث آکادمی کردن و آموزش و پژوهش گیاهان دارویی است، داروهایی سنتی نیازمند زمان هستند تا هم‌افزایی و همراهی با طب مدرن داشته باشند و کسی منکر طب سنتی نیست اما نمی‌توانیم بگویم اگر طب سنتی وارد میدان شود به طب مدرن بی‌تفاوت می‌شویم .

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: طبی سنتی و مدرن می‌تواند با یکدیگر هم‌افزایی داشته و استفاده از درمان‌های تغذیه‌ای می‌توانند تاثیر بسیاری داشته باشند اما هنوز نتوانسته به طب کلاسیک تبدیل شود، ناگفته نماند در حال حاضر طب سنتی به صورت آکادمی هم تدریس می‌شود. حتی اطبا سنتی چینی به این موضوع ورود پیداکرده اما باید طبی سنتی ساماندهی داده شود، طب سنتی و ایرانی در قانون برنامه پنجم و ششم پیش ‌بینی شده زمینه قانونی دارد در مجلس هم ماده ۸۶ و 82 استفاده از طب سنتی با تحقیق و پژوهش بدون مشکل قانونی تاکید شده است؛ برای رسیدن به نقطه آرمانی در طب سنتی بسیار فاصله داریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.