مردم شدت خطر کرونا را جدی نگرفته‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شروین شکوهی درباره اعمال محدودیت ها و وضعیت فعلی کادر درمان در روزهای کرونایی گفت: مسئولان موظف هستند که ادارات را به صورت رندوم چک کنند که کدام ادارات دولتی، یک سوم کارمندان سر کار می‌روند زیرا خیلی از افراد مراجعه کننده به دلیل تردد با وسایل عمومی به این بیماری منحوس دچار شده اند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان ادامه داد: علت بالارفتن آمار این است که مردم شدت خطر کرونا را جدی نگرفته‌اند. اگر قرار است مقررات خاصی در جایی اعمال شود باید تمام ارگان‌ها با هم به صورت موازی و مساوی اقدام کنند، برخی افراد از تعطیلی‌ها سواستفاده کرده و به مسافرت می‌روند یا به هر طریقی دورهمی و مهمانی‌ بر پا می‌کنند. این بی‌توجهی‌ها علاوه بر اینکه هزینه های زیادی به سیستم درمانی وارد می‌کنند؛ موجب کاهش ظرفیت‌ها هم می شوند، این افراد با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی موجب  خسته شدن کادر درمان می شوند.

وی افزود: مردم نسبت به روز‌های آغازین شیوع بیماری کرونا کمتر نکات بهداشتی را  رعایت می‌کنند، زیرا دیگر حساسیتی نسبت به این ویروس منحوس ندارند. وقتی مردم رعایت نمی‌کنند باید یک نیروی قهار برای کنترل این شرایط ورود کند، وظیفه این موضوع  بر عهده مسئولان و دولت است، وقتی مردم و دولت نمی‌توانند به خوبی مسائل را رعایت کنند، چه توقعی از کادر درمان وجود دارد.   این اقدام زمانی به خوبی اعمال می‌شود که کار به صورت تیمی انجام شود و همکاری خوبی اتفاق بیفتد، پرستاران و پزشکان بسیار خسته شده‌اند و مشکلات خانوادگی، روانی و اقتصادی زیادی پیدا کرده‌اند، اما دولت کوچکترین کمکی به آن‌ها نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شکوهی در پایان گفت: معتقدم که به زودی کارد درمان به دلیل خستگی از این شرایط به کار ادامه نمی‌دهند. مهار این بیماری نیازمند یک کار  تیمی است. طبق بررسی‌ها  درصد بسیار بالایی از افراد، از طریق مسافرت‌های متعدد و دورهمی‌ها مبتلا شده اند، مهمترین تاثیری که قرنطینه داشته، بسته شدن رستوران‌ها بوده است، زیرا تمام افراد داخل این مکان ها مجبور بودند بدون ماسک غذا میل کنند. در این بین ممکن است برخی افراد مبتلا بوده، اطلاع نداشته باشند و باعث گرفتار شدن دیگران به این ویروس منحوس  شوند. رفتن به مهمانی و مسافرت مشکل اساسی نیست که حتما انجام شود و خیلی راحت می‌شود، از برنامه ها  حذف کرد، جرائم رانندگی هم تاثیری نخواهد داشت و باید جلوی این موضوع کاملا گرفته شود، زیرا برخی افراد پرداخت جریمه برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.