با "همه‌گیری اخبار جعلی" درباره واکسن کرونا مبارزه کنید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، "فرانچسکو روکا" گفت: رهبران دنیا باید اعتمادسازی را در جوامع سراسر جهان در مورد اهمیت حیاتیِ واکسیناسیون مردم آغاز کنند، برای غلبه بر این همه‌گیری، باید "همه‌گیری بی‌اعتمادی" را نیز که به موازات آن شکل گرفته از بین ببریم.

وی با اشاره به مطالعه اخیرِ دانشگاه جان هاپکینز در ۶۷ کشور که نشان داد پذیرش واکسن در بیشتر کشورها از ژوئیه تا اکتبر سال جاری میلادی "۲۰۲۰" کاهش یافته، یادآور شد: به طور کلی در مورد واکسن‌ها و به خصوص در مورد واکسن کووید تردید فزاینده‌ای وجود دارد.

رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد: این مطالعه نشان داد در یک چهارم کشورها میزان "پذیرش" واکسن علیه ویروس کرونا نزدیک یا کمتر از ۵۰ درصد است برای مثال در ژاپن از ۷۰ به ۵۰ درصد و در فرانسه از ۵۱ به ۳۸ درصد کاهش یافته است.

روکا با اشاره به تحقیقات فدراسیون در ماه‌های اخیر در هشت کشور آفریقایی شامل کنگو، کامرون، گابن، زیمبابوه، سیرالئون، رواندا، لسوتو و کنیا که نشان‌دهنده کاهش مداوم در درک خطر عفونت کووید ۱۹ بوده گفت: این عدم اعتماد به هیچ وجه یک پدیده غربی نیست.

وی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی از سوی فدراسیون در پاکستان که نشان داد ۱۰ درصد از پاسخ دهندگان، چیزی از کووید ۱۹ نمی‌دانند گفت: با کمال تعجب برخی از گروه‌های معمولا آسیب پذیر و حاشیه نشین حتی از این همه‌گیری آگاهی ندارند.

به گزارش ایسنا رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در پایان اضافه کرد: ما بر این باوریم که برای دستیابی به نتیجه مطلوب در مسیر مهار همه‌گیری تلاش‌های گسترده و هماهنگ برای توزیع واکسن کووید به روشی عادلانه باید با تلاش‌های کاملا گسترده در جهت ایجاد و حفظ اعتماد صورت گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.