تا این لحظه ۱۹۲ نفر در کادر درمان شهید داشته‌ایم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین کرمانپور با اشاره به اینکه قضاوت در مورد محدودیت‌ها و تاثیر یا عدم تاثیر آن بر مراجعه به مراکز درمانی زود است گفت: حدود 20 تا 28 روز زمان لازم است تا ما نتایج اقدامات خود را مشاهده کنیم. احتیاط مردم از زمانی بیشتر شد که آمار فوتی های ما از 200 نفر فراتر رفت.

وی با تاکید بر خروج تهران از وضعیت قرمز و اینکه کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر ربطی به محدودیت های دوهفته ای اخیر ندارد افزود: نتایج دو هفته اخیر در آخر آذر قابل مشاهده است. این آمار امکان دارد پایین بیاید و یا اینکه به دلیل محدودیت ها، افزایش شب نشینی ها و دورهمی ها و به ویژه مناسبت شب یلدا، انتقال هرچه بیشتر ویروس را داشته و با افزایش آمار مواجه خواهیم شد. بر اساس مشاهدات، آخر آذر مشخص می شود این محدودیت ها تاثیر داشته یا نه.

مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با عدم رضایت از تجربه به دست امده از 9 ماه اخیر گفت: تجربه خوبی از 9 ماه گذشته نداریم مگر اینکه مردم و بخش درمان به صورت تمام عیار اقدام کنند، معاینه بیماران توسط پزشکان مطب های سطح شهر باعث مراجعه کمتر به بیمارستان ها شده است چون بیماران با استفاده از داروهای این پزشکان در منزل بهبود می یابند. بخش خصوصی هم فعال تر شده و توزیع بیماران در بین مراکز خصوصی و نیمه خصوصی باعث کاهش مراجعه به مراکز دولتی شده است.

کرمانپور گفت: از ابتدای شیوع کرونا، تعطیلاتی که سختگیرانه و با فشار پلیس بوده به کادر درمان کمک کرده، من اعتقاد دارم حداقل اثر محدودیت ها بازسازی کادر درمان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات است. بسیاری از کادر درمان بیمار شده اند. شرایط قرنطینه تا زمانیکه آمار قبولی از کرونا را داشته باشیم باید ادامه یابد. مرگ باید به زیر 1 درصد کاهش یابد. مرگ و میر در کشور ما بسیار بالا است، تا این لحظه 192 نفر در کادر درمان شهید داشته‌ایم که بر اساس اطلاعات رسیده این آمار بیشتر از این تعداد است که از این تعداد 59 درصد پزشک، 30 درصد پرستار و بقیه کادر درمان خدماتی هستند. از بین فوتی های پزشکف 30 درصد پزشک عمومی و مابقی پزشک متخصص هستند که امکان بهره مندی از اشخاصی نظیر آنها بسیار مشکل است.

به گزارش فارس وی در پایان با اشاره به جذب 30 هزار نیرو به کادر درمان افزود: این نیروها پرستار و کمک پرستار هستند و پزشک نیستند. ورودی پزشک ما مشخص است ولی با توجه به کمبودهایی که داریم ورود این تعداد پرستار در مراقبت از بیماران و ارائه خدمات پرستاری بسیار مفید خواهد بود، کرونا با همه مشکلاتی که برای بشر ایجاد کرده ، باعث شده در استفاده از تکنولوژی تله مدیسین پیشرفت داشته باشیم. در آینده خدمات سلامت از طریق اینترنت و فضای مجازی ارائه می شود. این تکنولوژی در کشورهای مختلف است و آیین نامه های آن در حال شکل گیری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.