واکسن کرونا به مفهوم ریشه‌کن شدن کووید-۱۹ نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته "جمعه" هشدار داد: تولید و توزیع واکسن کروناویروس به منظور مقابله با همه گیری بیماری کووید-۱۹ به خودی خود موجب ریشه کن شدن این بیماری مرگبار نمی‌شود.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت این باور اشتباه است که با تولید و توزیع واکسن، بحران شیوع کروناویروس به اتمام می‌رسد.

دکتر "مایکل رایان" رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری مجازی تاکید کرد: واکسن برابر با صفر شدن بیماری کووید-۱۹ نخواهد بود.

وی افزود: با تولید واکسن و اقدام به واکسیناسیون ابزاری مهم و قدرتمند به مجموعه ابزاری که در اختیار ما قرار دارد اضافه می‌شود اما واکسن‌ها به خودی خود نمی‌توانند موجب ریشه کن شدن بیماری شوند.

همچنین "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفته است که پیشرفت‌های بدست آمده در زمینه تولید واکسن امیدبخش است و اکنون می‌توان روزنه امیدی که در انتهای مسیر پیش رو وجود دارد، مشاهده کرد. هرچند این نگرانی وجود دارد که افراد تصور کنند همه گیری بیماری کووید-۱۹ رو به پایان است.

وی اظهار کرد: در بسیاری از مناطق شاهد انتقال گسترده ویروس هستیم که موجب شده فشار مضاعفی به بیمارستان‌ها، بخش مراقبت‌های ویژه و کادر درمان وارد شود.

به گزارش ایسنا تاکنون بیش از ۶۶ میلیون نفر در جهان به کروناویروس آلوده شده و بیش از ۱.۵ میلیون نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.