نیازمند توزیع هدفمند و عالمانه کارپول در کشور هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهزاد هوشمند با اشاره به لزوم مدیریت بهتر توزیع کارپول در کشور گفت: در حال حاضر کارپول یا همان ماده بی حسی یکی از خدمات مورد نیاز و ضروری در ارائه خدمات دندانپزشکی محسوب می‌شود، بطوری که ۸۰ درصد از خدمات سلامت دهان و دندان نیازمند کارپول است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ادامه داد: ماده بی حسی دندانپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود، در حال حاضر ما دچار کمبود کارپول در کشور نیستیم و خوشبختانه با تلاش دانشمندان ایرانی کارپول در داخل ایران تولید می‌شود، اگر در مقطعی از زمان دچار کمبود کارپول در کشور می‌شویم علت اصلی آن عدم توزیع هدفمند در بازار و در بین همکاران دندانپزشک است. نیازمند توزیع هدفمند و عالمانه کارپول در کشور هستیم و معتقدم که این ماده باید به ترتیب اولویت در مراکز دندانپزشکی کشور توزیع شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: در حال حاضر ۴۳ دانشکده دندانپزشکی آموزشی و درمانی در سراسر کشور داریم که خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می‌کنند. با شیوع بیماری کرونا خدمات اورژانسی دندانپزشکی در مراکز دانشگاهی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، باید فرآیند توزیع کارپول مورد بازنگری قرار بگیرد تا از ایجاد رانت توسط افراد سودجود در این زمینه جلوگیری شود، اگر توزیع کارپول به درستی و هدفمند در کشور انجام نشود این احتمال وجود دارد که این ماده حیاتی سر از بازار سیاه در آورد و شاهد افزایش قیمت آن باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.