تهویه شرط اساسی گسترش یا پیشگیری از بیماری کروناست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن فرهادی، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۸.۴۸ درصد در کل کشور به طور میانگین دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شد و ۲۲ درصد رعایت نکردن دستورالعمل‌ها عدد بالایی است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: بین ۸۵ تا ۹۰ درصد محدودیت‌ها در کل کشور اعمال و در برخی مناطق ممنوعیت‌های تردد نقض شد اما شاهد همکاری مردم و دستگاه‌ها بودیم، اما ما در وزارت بهداشت اعداد بالای ۹۰ درصد در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر قرار داده ایم تا بتوانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم و توجه داشته باشیم که استفاده از ماسک و تهویه مناسب در همه محل‌ها شرط اصلی مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: شیوع بیماری تنفسی کرونا به دو سه طریق گسترش می‌یابد. فعالیت فهرست گروه ۱ و ۲ محدودیت‌ها آغاز شده است و ما باید بیش از پیشدستورالعمل‌ها را رعایت کنیم. اگر چند اصل بهداشتی را رعایت نشود ممکن است به محدودیت‌های سختگیرانه برگردیم، در روز‌های بارانی باید ماسک با احتیاط‌های لازم انجام شود و مراقب باشیم که ماسک خیس نشود.

فرهادی گفت: باید به تهویه هوای محیط توجه ویژه داشته باشیم و نباید این موضوع را فراموش کنیم و متاسفانه در عموم محیط‌های کسب و کار و ادارات تهویه مناسب نداریم این در حالی است که تهویه شرط اساسی گسترش یا پیشگیری از بیماری است و علی رغم سرد بودن هوا، پنجره‌ها باید باز شوند و دست کم در هر ساعت ۵ تا ۱۰ دقیقه پنجره‌ها را باز کنیم تا هوای تازه وارد فضای کار شود، در تهران به ویژه در شرایط نارنجی ما در ساعاتی در حمل و نقل تهران پیک تردد داریم و امروز در نامه‌ای به مسئولان حمل و نقل شهری درباره تهویه در اتوبوس‌ها و مترو با توجه به سرد شدن هوا هشدار داده‌ایم تا نکات بهداشتی با تهویه مناسب رعایت شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: گروه یک ۳۵ درصد مشاغل و گروه دوم بیش از ۴۵ درصد مشاغل کشور را تشکیل می‌دهند و در مجموع ۸۰ درصد صنوف کشور باز است. امیدواریم ۲۰ درصد باقیمانده که هنوز در فهرست مشاغل غیر ضروری‌ها قرار دارند به صورت زیرزمینی و با کِرکره نیمه باز به فعالیت مشغول نشوند و محدودیت‌ها را رعایت کنند، بازرسان وزارت بهداشت دستورالعمل‌های بهداشتی را در بین مکان‌های مجاز پیگیری می‌کنند. ۲ هزار و ۲۵ واحد صنفی در دو هفته گذشته پلمب شدند و ۲۱ هزار و ۷۰۰ اخطار کتبی برای متخلفان بهداشتی صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا به عهده تمام دستگاه‌ها بوده و رعایت این مصوبات الزامی است و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه اتحادیه ها و دستگاه‌ها باید یک خط تلفن مجزا برای گزارشات مردمی اعلام کنند، در آرایشگاه‌های زنانه به دلیل تماس نزدیک و طولانی مخاطرات بسیاری وجود دارد و اتحادیه آرایشگران زنانه با کسانی که پروانه کسب ندارند برخورد کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.