بیماریابی فعال برای مبتلایان کووید ۱۹ آغاز می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عرفانی با اشاره به افزایش همه‌گیری بیماری کرونا در آبان ماه گفت: با افزایش شیوع بیماری کرونا شکستن چرخه انتقال یکی از اولویت‌های مهم در زمینه کنترل این بیماری است و تنها راه از بین بردن این ویروس، عزم ملی و انجام بیمار یابی فعال است.

دبیر ستاد قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی ادامه داد: در گام نخست، بیماریابی فعال برای مبتلایان کووید ۱۹ آغاز می‌شود، زیرا این کار می تواند میزان افراد مبتلا را از سایرین مشخص کند، بنابراین این روش را می توان راهی نوین در جهت کاهش چرخه انتقال این بیماری در بین افراد جامعه دانست، با تشخیص سریع بیماری کووید ۱۹ احتمال شدت گرفتن عوارض ناشی از بیماری کرونا کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: با انجام طرح بیماریابی فعال برای بیماران کرونایی، شماره تماس افراد مشکوک در سیستم ثبت و با تماس پرسنل این طرح، هرگونه اختلالات سریعا برطرف می شود، این طرح قابلیت شناسایی افرادی که بیش از ۱۵ دقیقه و با فاصله کمتر از یک و نیم متر با بیماران در تماس بوده اند را دارد با بیماریابی دقیق افراد در معرض نیز تا ۲ هفته در قرنطینه خواهند بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عرفانی در پایان از ایزولاسیون افراد بیمار خبر داد و گفت: چنانچه هر یک از هموطنان، از امکانات قرنطینه‌ای برخوردار نباشند، هتل ها، مهمانسرا‌ها و مراکز اقامتی به مدت ۱۴ روز این افراد را قرنطینه می‌کنند، طرح شهید سلیمانی محله محور است، در طرح شهید سلیمانی هر خانه یک پایگاه سلامت است. این طرح با هدف مدیریت کنترل بیماری و ارتقای سواد سلامت جامعه انجام خواهد شد، البته یکی از موضوعات مهم در این طرح اطلاع رسانی و آموزش افراد جامعه در زمینه بیماری کرونا خواهد بود، در این مراکز قرنطینه، اقدامات درمانی به خوبی انجام خواهد شد و همچنین قرنطینه بیماران کاملا رایگان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.