تولید واکسن کرونا در سایه حمایت همه جانبه مسئولان محقق می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ملک فاضلی به تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا در جهان و چالش‌های گسترده اقتصادی و نبود درمان قطعی موجب شد بسیاری از کشورها به دنبال تولید واکسن برای پیشگیری از شیوع کووید-19 شوند. از این رو شرکتهای تولید کننده بودجه بسیاری را برای تولید این واکسن اختصاص داده و روند تحقیقاتی خودشان را شروع کردند.
 
وی افزود: تاکنون 91 واکسن کرونا توسط شرکتهای مختلف جهان معرفی شده که از این تعداد حدود 41 مورد به فاز دوم و در نهایت 11 مورد  نیز به مرحله سوم رسیده است که از این میان تاکنون واکسن اکسفورد انگلیس، شرکت آمریکایی مدرنا "Moderna" و واکسن فایزر، مرحله انسانی را نیز با موفقیت سپری کرده و در حال ورود به بازار هستند، تمامی آنها مدعی ایمنی وسیع بالا 90 درصد هستند اما عوارض آنها در طول زمان مشخص می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه افراد مبتلا شده به کرونا هم که در بدنشان ایمنی نسبی برای مقابله با ویروس کووید-19 تولید شده باز هم باید واکسیناسیون شوند تصریح کرد: واکسن ها از قسمت پروتئینی ویروس‌ تشکیل شده که منجر به تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود این واکسن حجم بیشتری از پادتن‌هایی که افراد مبتلا به کرونا به بدن وارد می‌کند از این رو برای آنها نیز موثر خواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت فاضلی در پایان گفت: در حال حاضر انستیتو پاستور و موسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی به صورت جدی به موضوع واکسن کرونا ورود کرده و به نتایج بسیار خوبی هم رسیده‌اند. از این رو معتقدم اگر از دانشمندان کشورمان حمایت شود این واکسن به زودی در داخل کشور  تولید شده و حتی امکان صادرات آن نیز خواهد بود. این مهم نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان از دانشمندان ایرانی و تامین بودجه مورد نیاز آنها است. با توجه به اینکه در فصل بررسی بودجه نیز قرار داریم، موضوع تامین منابع مالی برای تولید واکسن کرونا باید به صورت جدی مورد برسی و ارزیابی قرار بگیرد کما اینکه این موضوع در کمیسیون بهداشت  نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.