سیاست‌های مصوب در ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا نظری درخصوص لزوم تغییرات در کمیته علمی ستاد کرونا گفت: این ویروس با آنکه همه کشور را درگیر خود کرده است اما به نظر می‌رسد آنچه مورد انتظار از دولت برای مدیریت اقدامات علیه کرونا بوده محقق نشده است؛ چرا که سیاست‌های انقباضی و انبساطی امروز در برخورد با کرونا  باعث شده تا به مرز خطر برسیم.

وی افزود:‌ اگر وضعیت مقابله با کرونا با شرایط فعلی ادامه پیدا کند در آینده مشکلات بیشتری دامن‌گیر کشور خواهد شد و امکان دارد که آمار مبتلایان و فوتی‌ها به صورت تصاعدی بالا رود، سیاست‌هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا در مرکز کشور و یا در ستادهای استانی و شهرستانی مصوب می‌شود بایستی به درستی اجرا شود. ولی به نظر می‌رسد صورتجلسات خوب است ولی در عمل آنچه مصوب می‌شود اجرایی نمی‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت طب سنتی در کشور گفت: متأسفانه نگاهی قدیمی بین صاحبان علوم پزشکی جدید و مدرن با طب قدیم وجود داشته است به گونه‌ای که برخی‌ها طب سنتی را نفی مطلق می‌کنند و برخی‌‌ها آن را بینابین قبول دارند که باید این نگاه سرجمع در کشور و به ویژه در وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس اصلاح شود.

به گزارش فارس نظری در پایان اضافه کرد: نمی‌توان صددرصد طب سنتی را در درمان‌ بیماری‌ها تأیید کرد و یا صددرصد آن را رد کنیم ولی اینکه اصلاً به طب سنتی میدانی داده نشود از اشتباهات خسارات‌بار کشور است و با مطالبات و دیدگاه‌هایی که مقام معظم رهبری در سنوات گذشته به آن اشاره کرده‌‌اند تباین و تغایر دارد و به همین جهت به نظر می‌رسد بایستی یک آشتی بین طب سنتی و مدرن ایجاد شود، در مجلس یازدهم داریم که به طب سنتی در کمیسیون بهداشت به درستی توجه شده و آشتی لازم بین این طب و طب مدرن برقرار شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.