جزییات بودجه پیشنهادی برای ارز دارو در سال ۱۴۰۰
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز درباره وضعیت ارز دارو در لایحه بودجه سال آینده گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰، معادل  ۲.۵ میلیارد دلار برای ارز دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

وی درباره برخی اظهار نظرها مبنی آزادسازی ارز دارو در بودجه سال آینده افزود: حتی اگر ارز دولتی تمام کالاهای اساسی حذف شود، اما ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دارو همچنان به قوت خود باقی است، در سال ۱۳۹۷ میزان ارز تخصیصی برای دارو و تجهیزات پزشکی ۳.۷ میلیارد دلار بوده که سازمان غذا و دارو از طریق افزایش زیرساخت های تولید و افزایش سهم تولید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، صرفه جویی کرده و این رقم را در سال ۱۳۹۸ به سه میلیارد دلار کاهش داد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: همچنین در سال ۱۳۹۸، سه میلیارد دلار به عنوان ارز دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت و در سال ۱۳۹۹ نیز ۲.۵ میلیارد دلار ارز به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شد. البته ۵۰۰ میلیون دلار هم بابت اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا توسط بانک مرکزی باید محاسبه شود.  

به گزارش ایسنا شانه‌ساز در پایان گفت: در سال ۱۳۹۹ علاوه بر ۲.۵ میلیارد دلارِ بودجه، ۵۰۰ میلیون دلار هم برای مصارف مربوط به اقلام دارویی و تجهیزاتی مورد نیاز مبارزه با کرونا باید از بانک مرکزی دریافت کنیم، عنوان کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز ۲.۵ میلیارد دلار بابت ارز و تجهیزات پزشکی دارو اختصاص داده شده، ضمن آنکه تمام محاسبات مربوط به میزان اعتبار لازم برای تامین اقلام مقابله با کرونا و واکسن کرونا به صورت جداگانه دیده شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.