آیین نامه امتحانات برخط وزارت بهداشت را اصلاح کنید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قاون (پالنا)، جمعی از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار اصلاح آیین نامه جدید امتحانات برخط وزارت بهداشت شدند، درخواستی که توانست در یک شبانه روز با حمایت 17هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی مواجه شده است. این دانشجویان در درخواست خود  آورده‌اند:

جناب آقای دکتر سعید نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با عرض سلام و درود و خسته نباشید خدمت شما و با تشکر از زحمات فراوان شما در کارزار کرونا

پس از انتشار آیین نامه جدید امتحانات برخط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با وجود برخی از نکات مثبت در آیین نامه اما براساس شرایط موجود از جمله: ضعف در آموزش، مشکلات موجود در زیر ساخت اینترنت و همچنین مشکلات برخی از مفاد آن، خواستار رسیدگی فوری به این موضوع و ایجاد تغییراتی در آن هستیم:

۱ _ مسلما زمان حداقل ۳۰ ثانیه‌‌ای و متوسط ۴۵ ثانیه برای سوالات آزمون بسیار ناعادلانه است و به دلیل پیچیدگی سوالات بالینی و کیس محور بسیاری از رشته‌ها، عملا این زمان به خواندن سوال نیز کفاف نخواهد داد. پیشنهاد ما در نظر گرفته شدن زمان حداقل ۱ دقیقه و حداکثر ۹۰ ثانیه می‌باشد تا دانشجویان بتوانند با استرس و تمرکز بیشتری به سوالات پاسخ دهند.

۲ _ برخی از دانشجویان بالینی همانند استیجر‌ها، اینترن‌ها،کارورزان سال آخر تمامی رشته‌ها و دانشجویان سال آخر دندانپزشکی هم اکنون در محیط‌های درمانی حضور دارند و هم پای مدافعین سلامت در حال نبرد با ویروس منحوس کرونا هستند. با توجه به حضور این عزیزان در محل دانشگاه و حساسیت ارزشیابی و همچنان ناکارآمد بودن امتحانات مجازی در برخی دانشگاهها برای این گروه، دسته ذکر شده در بالا بتوانند در صورت تمایل امتحانات خود را همانند زمان قبل از شیوع کرونا به صورت حضوری اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدهند.

۳ _ هر آزمونی دارای سوالات سخت و سوالات آسان است و ثبت زمان اختصاصی برای هر سوال نباید به جامپ اجباری به سوال بعدی تعبیر گردد، ارائه زمانی یکسان برای هر سوال، امری نشدنی و بسیار استرس آفرین می‌باشد. پیشنهاد می‌گردد جهت عدم تعبیر غلط و وارد شدن استرس بی مورد گزینه نمایش زمان اختصاصی حذف و به کلیه دانشگاهها تاکید گردد مدیریت زمان آزمون به صورت کلی باید به دانشجویان سپرده شود تا دانشجویان بتوانند بدون استرس و با تمرکز بیشتر به سوالات پاسخ دهند.

۴ _ در امتحانات حضوری دانشجویان این امکان را داشتند که سوالات سخت یا شک‌دار را در انتهای آزمون پاسخ دهند و در ابتدا تمرکز خود را بر روی پاسخ به سوالاتی که جواب آن‌ها را می‌دانند، بگذارند. متاسفانه این امکان با وجود تک صفحه‌ای بودن هر سوال از دانشجویان سلب شده و به دلیل استرس فراوان نتیجه مطابق دانش داوطلبین نخواهد بود. پیشنهاد می‌گردد همانند مصوبه آموزشی برخی از دانشگاه ها پیش از این، امکان بازگشت به درصدی از سوالات بر اساس انتخاب دانشجو فراهم شود.
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور»

گفتنی است، این درخواست درحالی ثبت شده است که امتحانات برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از اول دی آغاز می‌شود در همین راستا لازم است این درخواست سریع‌تر توسط مسوولان وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.