کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها تمرکز ما را بر ارائه خدمات غیر کرونایی بیشتر کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی با اعلام اینکه تعداد مراجعه به بیمارستان‌ها در مورد کرونا  ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است، افزود: این ویروس وابستگی به رفتارهای اجتماعی دارد و هر زمان که مردم مراعات کرده و در تجمعات حضور پیدا نکردند، بار بیماری کمتر شده است اما وقتی ساده انگاری شد، روند بیماری رو به افزایش می‌رود.

معاون درمان وزیر بهداشت از همه مردم بابت همراهی و رعایت شیوه‌نامه‌ها، آن هم با وجود مشکلات اقتصادی کنونی قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها برای کرونا موجب شده تا تمرکز ما بر ارائه خدمات غیر کرونایی بیشتر شود، گفت: اگر اوضاع همینطور ادامه پیدا کند شاهد کاهش روند بیماری و مرگ و میر در کشور خواهیم بود.

جان بابایی با بیان اینکه در هر استانی که مردم شیوه نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کردند بار بیماری کمتر شده است، افزود: یکی از عواملی که بر میزان مرگ و میر کرونا تاثیر دارد سن بیماران است.

وی تاکید کرد: حدود ۱۲ درصد بیماران سن بالای ۸۰ سال دارند اما ۷۳ درصد فوتی‌های ما مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است و از این رو با حفظ افراد مسن می‌توانیم مرگ و میر را تا ۷۰ درصد و بیشتر کاهش دهیم.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین با اشاره به عامل دیگر موثر بر مرگ و میر، گفت: بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و بیماری‌های قلبی نیز میزان فوت مبتلایان را بالا می‌برد، لذا میزان بار بیماری و شیوع اپیدمی هم سومین عاملی است که بر مرگ و میر تاثیر دارد.

جان بابایی در ادامه با تاکید براینکه موج سینوسی بیماری به رفتارهای اجتماعی مردم و آداب و رسوم وابسته است، افزود: اصل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز ار حضور در تجمعات و مهمانی‌ها است.

وی در ادامه به موضوع واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: مردم نگران واکسن نباشند همچنین همه داروهایی که به کنترل و درمان بیماری کمک می‌کند در کشور موجود است و تولید می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت در پایان با تاکید براینکه تامین واکسن به معنی پایان کرونا نیست، افزود: واکسن یکی از روش‌های کاهش بار بیماری است و شاید به معنی صفر کردن آن نباشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.