اقلام دندانپزشکی و دیابت به‌صورت آنلاین توزیع می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رضا نجاتیان پور مدیر این پروژه اظهار داشت: با وجود همه تلاش‌هایی که در چند سال گذشته برای بهینه‌سازی بازار تجهیزات پزشکی انجام شده، باید اذعان کنیم که یکی از مهمترین کمبودهایی که سال های متمادی است در حوزه تجهیزات پزشکی مصرفی احساس می شود و همه کسانی که با این بازار سروکار دارند، اعم از بیمار، پزشک، تأمین کنندگان و سیاستگذاران را رنج داده، موضوع شبکه توزیع شفاف، قابل رصد و نظام مند است؛ شبکه‌ای که بتوان از طریق آن، اقلام پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی را توزیع کرد و در هرلحظه بتوان بر آن نظارت کرد و از آن گزارش‌گیری کرد.

وی ادامه داد: در این مسیر، یکی از راهکارهای موثر، فراهم آوردن بستر توزیع آنلاین، مستقیم و کنترل شده ای است که وزارت بهداشت بتواند نسبت به آن نظارت داشته باشد.

وی افزود: مواجهه با بحران یکساله شیوع کرونا و ظهور کم و کاستی های متعدد در توزیع اقلام ضدعفونی، ماسک و بهداشتی سبب شد که توجه ها نسبت به نبود این شبکه ساختارمند، بیش از پیش جلب شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، گسترش پدیده شوم قاچاق معکوس و ضرورت مقابله با آن و نیز ضرورت توزیع هدفمند اقلامی که ارز دولتی دریافت کرده اند نیز عامل دیگری شد که تلاش ها برای ضابطه مند شدن شبکه توزیع و بهره برداری از همه پتانسیل ها برای تقویت شفافیت فرآیندهای توزیع شدت بگیرد.

به گفته نجاتیان پور، بیماران دیابتی و اقلامی که آنها برای کنترل و مدیریت این بیماری نیاز دارند، از جمله مواردی است که در چند ماه اخیر، تاحدودی مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و شاهد بودیم که از سوی تعدادی از متخصصین، هشدارهایی بابت کمبود انسولین و نوار تست قند خون نیز مطرح شد.

وی افزود: خوشبختانه با هماهنگی ها و تلاش های مستمری که از چند سال پیش شروع شده بود، شاهد بودیم که نهایتا اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: حسب زیر ساخت های آنلاین ایجاد شده جهت توزیع مستقیم و آنلاین محصولات سلامت محور در حوزه های دندانپزشکی، دیابت و نوارهای تست قند خون و محصولات مورد نیاز بیماران دیابتی جهت کنترل قند خون و همچنین کالاهای تولید داخل، مصرف کنندگان این محصولات می توانند با مراجعه به وبسایت های onlinediabet.com و densyx.com  نسبت به تهیه این اقلام به صورت مستقیم و کنترل شده اقدام کنند.

نجاتیان پور در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با گام های ارزشمندی که در این مسیر برداشته شده، شاهد روزی باشیم که همه تامین کنندگان اقلام پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی از بستر آنلاین و تحت نظارت اقدام به توزیع کالاهای خود کنند. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.