دولت نسبت به توقف تمامی پروازها از مبدا اروپا به کشور اقدام کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری به شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در برخی از کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: دولت جهت جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته کرونا‌، کل پروازها از مبدا اروپا را متوقف کند.
 
وی تاکید کرد: دولت ضمن توقف کلیه پروازها از مبدا اروپا، ورود همه افراد با ملیت کشورهای اروپایی و ورود همه ملیت‌هایی که در ۴ ماه گذشته به اروپا سفر داشته اند را به کشور ممنوع کند اگر موارد اجتناب ناپذیری مانند ایرانی های خارج کشور بود در فرودگاه کنترل و قرنطینه شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان جلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر در خصوص توقف پروازها از مبدا اروپا فوری اقدام نکنیم خیلی زود دیر شده و جان زیادی از هموطنان ما به خطر می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مقام‌های سازمان جهانی بهداشت برای توضیح درباره ویژگی‌های نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس کشف شد دوشنبه شب یک کنفرانس خبری در ژنو  برگزار کردند.
 
"تدروس آدهانوم" مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در این کنفرانس گفت: گونه جدید ویروس کرونا مسری‌تر است اما شواهدی مبنی بر مرگبارتر بودن آن وجود ندارد بنابراین جلوگیری از انتقال گونه جدید اهمیت حیاتی دارد زیرا هر چه ویروس جدید بیشتر منتشر شود فرصت بیشتری برای جهش دارد.گفتنی است کشورهای ایتالیا، هلند، دانمارک و بلژیک هم از کشف مواردی از ابتلا به این نسخه جهش‌یافته از ویروس کرونا خبر داده بودند از طرفی شماری از کشورها؛ مانند ایتالیا، آلمان، کویت، هلند، بلژیک، اسپانیا پروازهای خود به انگلیس را تعلیق کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.