احتمال انتقال کرونا از زنان باردار به نوزادان وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بررسی ها حاکی از آن است که زنان باردار، کروناویروس را به نوزادان خود منتقل نمی کنند.

همچنین به گفته محققان دانشکده پزشکی هاروارد، احتمال انتقال آنتی بادی کروناویروس به نوزادان کمتر از حد انتظار است.

در این بررسی محققان آمریکایی به مطالعه روی 127 زن باردار که اوایل سال جاری به سه بیمارستان در بوستون مراجعه کرده بودند، پرداختند.

در حالیکه تست کرونا ویروس 64 زن مثبت بود تست هیچ یک از نوزادان آنان مثبت نشد. همچنین این تیم تحقیقاتی شواهدی از ویروس را در مایع تنفسی در میان این زنان مشاهده کردند اما در جریان خون یا جفت اثری از ویروس مشاهده نشد.

اگرچه در بدن برخی از مادرانی که آنتی بادی کروناویروس موجود بود، سطح آنتی بادی موجود در خون بند ناف کمتر از حد انتظار بود اما به گفته محققان همین امر ممکن است نوزادان را در معرض خطر عفونت قرار دهد.

در این بررسی محققان روی سه ماهه سوم بارداری زنان تمرکز کردند که به طور معمول به عنوان زمانی که بالاترین انتقال آنتی بادی جفت اتفاق می افتد در نظر گرفته می شود.

به گزارش ایسنا به گفته محققان یافته های بدست آمده اطمینان می دهد که احتمال انتقال عفونت کرونا ویروس طی سه ماهه سوم بارداری وجود ندارد اما لازم است برای تایید این یافته تحقیقات بیشتری انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.