مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری درباره اقدامات وزارت بهداشت برای پرستاران گفت: مجوز استخدام ۳۰ هزار نیرو به وزارت بهداشت داده شده و اعتبار آن هم توسط معاونت توسعه وزارت بهداشت تامین شده است. انتظار معاونت پرستاری با توجه به کمبود نیروی پرستار این است که حداقل بین ۶۰ تا ۷۰ درصد این استخدامی‌ها به نیروهای پرستار اختصاص داده شود. زیرا با کمبود شدید نیروی پرستار در بخش‌های بیمارستانی مواجه هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین پرداخت تشویقی و تقدیر کتبی از هزار پرستار نمونه کشوری در سراسر کشور توسط وزیر بهداشت انجام شده است، زحمات همه کادر بهداشت و درمان در ماه‌های اخیر قابل قدردانی است و به خصوص پرستاران که یکی از اصلی‌ترین ستون‌های مبارزه با بیماری کووید۱۹ بوده و هستند.

وی افزود: تلاش گروه پرستاری در همه ایام سال برای مراقبت از بیماران بر کسی پوشیده نیست و در دوران شیوع ویروس کرونا نیز این تلاش‌ها بیشتر از همیشه پیش چشم جامعه قرار گرفته است، یکی از آخرین اقدامات مهم انجام شده برای پرستاران، پرداخت فوق العاده ویژه برای کارکنان نظام سلامت است. معاونت توسعه وزارت بهداشت اعلام کرده که از اول دی ماه پرداخت فوق العاده ویژه به کارکنان نظام سلامت از جمله پرستاران انجام شود.

به گزارش ایرنا سید کامل تقوی، معاون توسعه وزارت بهداشت در مراسم روز پرستار اعلام کرد که فوق العاده ویژه کارکنان بالینی نظام سلامت از اول دی ماه در احکام این نیروها در وزارت بهداشت اعمال می شود و با اجرای آن حدود ۵۰ درصد به حقوق این نیروها اضافه می شود.

به گفته وی، از اسفند سال ۹۷، با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری ۵۰ درصد به حقوق پرستاران و  همه کارکنان رسمی و پیمانی نظام سلامت اضافه شده و اعمال افزایش ۵۰ درصدی حقوق با اجرای فوق العاده ویژه حقوق این نیروها به دو برابر نسبت به اسفند ۹۷ افزایش می یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.