تنها راه مبارزه با بیماری کووید ۱۹ قطع زنجیره انتقال است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی محسنی بندپی در رابطه با شیوع ویروس کرونای انگلیسی و عملکرد واکسن‌ها برای مقابله با آن گفت: کرونا، ویروسی ناشناخته بوده و ممکن است ورژن‌های مختلفی از آن وجود داشته باشد و یا در طول زمان به وجود بیاید. از طرفی نا‌کارآمدی واکسن‌‌ کرونا کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد این ویروس وضعیت پایدار و ثابتی ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اخیراً دانشمندان انگلیسی نسخه جهش یافته کرونا را مشاهده کردند به همین دلیل هم تمامی پرواز از مبدا و مقصد انگلستان ممنوع شده است در همین راستا وزیر بهداشت هم اخیراً اعلام کرده که هنوز ویروس کرونای انگلیسی در کشور مشاهده نشده است، قبل از اینکه ناکارآمدی واکسن‌ کرونای برخی از کشورها گزارش شود،گفتم که حتی اگر واکسن کرونا را هم از کشورهای توسعه یافته وارد کنیم.
 
وی افزود: نمی‌توانیم بیش از 20درصد مردم را واکسینه کنیم و این تعداد هم کادر درمانی و افراد در معرض خطر خواهند بود. بنابراین معتقدم اگر توانستیم در طول یک ماه آمار فوتی ها را از 500 نفر به یک سوم این تعداد کاهش داده و تعداد افراد مبتلا را هم از 15 هزار نفر به حدود 6 هزار نفر برسانیم، یقیناً با تداوم این مسیر می‌توانیم تعداد فوتی‌ها و مبتلایان را به حداقل ممکن و صفر برسانیم. بنابراین تنها راه مبارزه با ویروس کرونا قطع زنجیره انتقال است چرا که هیچ درمان و دارو ثابت شده و واکسن کاملا موثری برای مقابله با این بیماری به دنیا معرفی نشده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت محسنی بندپی در پایان گفت: جهش‌های مکرر ویروس کرونا موجب شده واکسن‌ها کارآیی لازم را نداشته باشند، بی تردید هر چقدر شناختمان از یک پدیده بیشتر باشد راه مبارزه با آن پدیده نیز راحت‌تر خواهد بود، همه در ابتدا فکر می‌کردیم با شروع فصل گرما شاهد کاهش محسوس شیوع ویروس کرونا خواهیم بود در حالی که ویروس کرونا در دمای بالای 50 درجه و منفی 30 درجه نیز فعال مانده و این نشان دهنده پیچیدگی این ویروس به نسبت تمام ویروس‌هایی است که از قبل می‌شناختیم

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.