کیفیت هوای کلانشهرها برای همه گروه‌ها ناسالم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شاهسونی درباره وضعیت آلودگی هوای در تهران و کلانشهرها گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای تهران عدد ۱۴۸ و کیفیت هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ادامه داد: کیفیت هوا در ۱۶ ایستگاه شهر تهران بالاتر از ۱۵۰ و در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها است. همچنین در سایر کلانشهرها مانند کرج و اصفهان نیز وضعیت هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است.

وی افزود: با توجه به پایداری هوا تا روز پنجشنبه و همچنین ارتباط افزایش غلظت آلاینده‌های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹، از عموم مردم به خصوص گروه‌های حساس مانند بیمارن قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت و آسم می‌خواهیم که تا حد امکان از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا شاهسونی در پایان گفت: همچنین از مردم می‌خواهیم در این شرایط پنجره محل سکونت خود را هر یک ساعت، حداکثر پنج دقیقه جهت تهویه هوا باز و بسته کنند، همچنین از سازمان حفاظت از محیط زیست می‌خواهیم که بر منابع آلودگی هوا در کلانشهرها نظارت جدی داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.