واکسن کرونا بر اساس اولویت‌ها تزریق می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جعفر صادق تبریزی درخصوص چگونگی توزیع واکسن کرونا گفت: توزیع واکسن کرونا بر اساس اولویت‌بندی‌های وزارت بهداشت از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی انجام خواهد شد. البته هنوز اولویت‌بندی‌ها صورت نگرفته است اما درهر حال توزیع واکسن با شبکه‌های بهداشتی درمانی است.

وی درخصوص افرادی که اسامی‌ آنها در نظام شبکه بهداشتی و سامانه سیب ثبت نیست اظهار کرد: این افراد هم می‌توانند به مراکز ما مراجعه کرده و هنگام دریافت واکسن اسامی آنها در سامانه ثبت شود. این افراد تفاوتی با سایر کسانی که اکنون نامشان در سامانه است ندارند. شبکه بهداشتی درمانی ما گسترده است و در همه‌جا پایگاه سلامت، مرکز جامع خدمات سلامت و پایگاه بهداشت داریم؛ این مراکز در دسترس مردم هستند.

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت درباره اولویت بندی برای تزریق ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایرز اهدایی از سوی خیرین گفت: هر واکسنی از هر مسیری بیاید بر اساس اولویت‌بندی‌های وزارت بهداشت تزریق می‌شود که فعلا این اولویت‌ها اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا صادق تبریزی در پایان گفت: ضرورتی وجود ندارد که همه افراد واکسن کرونا را دریافت کنند، به طور مثال سازمان بهداشت جهانی برای افراد زیر ۱۶ سال و مادران باردار تزریق واکسن کرونا را توصیه نمی‌کند و برای بقیه افراد هم بر اساس اولویت‌ها واکسن تزریق می‌شود و ایمنی گروهی در جامعه به وجود می‌آید بنابراین ضرورتی ندارد که ۱۰۰ درصد افراد جامعه واکسن تزریق کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.