طرح شهید سلیمانی راهی برای ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی تهران است
به گزارش پایگاه خبر پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در رزمایش طرح محله محور شهید سلیمانی که در منطقه مشیریه تهران برگزار شد، این طرح را طرحی مستحکم، پیوسته و مستمر توصیف کرد که بیش از آنکه بهداشتی باشد، ابعاد اجتماعی در آن لحاظ شده است.

وی بخش عمده‌ای از تقلیل و کاهش آمار مبتلایان، بیماران بستری در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت‌های ویژه همچنین فوتی‌های کرونا را ناشی از آثار اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: راهبرد اصلی اجرای این طرح معطوف بودن به ظرفیت‌های مردمی است، اجرای این طرح پیشگیری، ردیابی، غربالگری، تشخیص و مداخلات زودتر درمانی را در بر دارد که موجب کاهش ابتلا و مرگ و میر می شود. با اجرای این طرح شاهد شکل‌گیری مشارکت جمعی، انجام کار تیمی و همگرایی هستیم که تمرین بسیار خوبی است.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به گستردگی جغرافیایی شهر تهران و چالش‌های بهداشتی ناشی از آن گفت: پوشش مویرگی این طرح در استان تهران را می‌توان یک اتفاق بزرگ تاریخی دانست که می‌تواند نقش بسزایی در رفع مشکلات زیرساخت‌های بهداشتی استان داشته باشد، طرح محله محور شهید سلیمانی می تواند به پررنگ شدن هویت محلی کمک کند، اجرای این طرح گامی برای تقویت عواطف انسانی در قالب محلات است.

زالی با اشاره به ریشه کنی بیماری‌های واگیرداری همچون فلج اطفال و اجرای طرح ملی غربالگری فشارخون بر نقش مهم بسیج در اجرای موفق این اقدامات تاکید کرد و با اشاره به پیچیدگی فرایند تولید واکسن کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۵۶ شرکت علمی و تحقیقاتی که سابقه تولید واکسن نیز داشته‌اند برای تولید واکسن کرونا وارد عرصه شده‌اند که کمتر از ۱۰ درصد آن‌ها توانستند وارد مراحل بعدی تولید واکسن شوند.

وی در خصوص بهره برداری از واکسن ایرانی کرونا در روز گذشته، تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت این واکسن را تضعیف ویروس عنوان کرد و افزود: در آینده نه چندان دور سایر تکنولوژی‌های ساخت واکسن نیز در تولید واکسن ایرانی کرونا افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در پایان ضمن درخواست از دولت برای انجام اقدامات لازم جهت واردات واکسن خارجی برای ایمن سازی گروه های پر خطر همچون کادر درمان، سالمندان، زنان باردار و افراد داری بیماری‌های زمینه‌ای، تسریع در فرایند تولید واکسن داخلی و اجرای طرح شهید سلیمانی را گام‌هایی محکم و اثر بخش برای کاهش چشمگیر بیماری کووید ۱۹ در کشور عنوان کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.