آیا واکسن "جانسون اند جانسون" برای استفاده اضطراری تایید می‌شود؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تایید واکسن جانسون اند جانسون در انگلیس این توانایی را ایجاد می کند که طرح واکسیناسیون کرونای این کشور را که با کندی پیش می رود، به اندازه قابل توجهی تقویت کند. 

منابع تحقیقاتی و دولتی انگلیس معتقدند که این واکسن که توسط شاخه بلژیکی شرکت غول داروسازی "جانسون اند جانسون" ساخته شده است، می تواند در عرض چند هفته برای استفاده اضطراری در انگلیس مجوز بگیرد. 

این واکسن از فناوری مشابه واکسن دانشگاه آکسفورد استفاده می کند، حمل و نگهداری آن به همان سادگی امکان پذیر است اما برای ایجاد محافظت در برابر کووید-۱۹ تنها به یک تزریق نیاز دارد. در حالی که واکسن مشترک شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایونتک از فناوری جدید معروف به پیام رسان آر. ان. ای "RNA" استفاده می کنند، واکسن شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون، با استفاده از یک ویروس سرد برای ارائه ماده ژنتیکی از ویروس کرونا، یک واکنش ایمنی را در بدن تحریک می کند.

این واکسن برخلاف واکسن هایی که تا به حال مورد تایید مقام های نظارتی آمریکا و اروپا قرار گرفته است، تنها یک بار تزریق می شود و نیازی به دوز یادآوری ندارد. با این حال، تا زمانی که نتایج آزمایشات واکسن جانسون اند جانسون منتشر و به تنظیم کنندگان پزشکی انگلیس ارسال نشود، مشخص نیست که این واکسن تا چه اندازه موثر است؛ با این حال انتظار می رود که نتایج آزمایشات انجام شده روی این واکسن تا اوایل فوریه "بهمن ماه ۹۹" منتشر شود.

سر جان بل استاد دانشگاه دانشگاه آکسفورد به روزنامه تلگراف گفت که معتقد است این واکسن "به خوبی عمل خواهد کرد" و به موقع برای اواسط فوریه در دسترس قرار خواهد گرفت.

انگلیس قبلا برای ۳۰ میلیون دوز واکسن با امکان سفارش ۲۲ میلیون دوز دیگر معامله کرده است. امید می رود که این تدارکات به موقع برسند تا به دولت انگلیس در تحقق وعده بلند پروازانه واکسیناسیون ۱۳ میلیون انگلیسی تا اواسط فوریه "بهمن ماه ۹۹" کمک کنند.

در صورتی که واکسن جانسون اند جانسون مجوز استفاده اضطراری در انگلیس را دریافت کند، این واکسن سومین واسکن کرونایی خواهد بود که بعد از واکسن فایزر و آکسفورد در انگلیس مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت انگلیس برای مهار ویروس جدید که به گفته وزیر بهداشت این کشور، مهار آن از دست دولت خارج شده، بیشتر مناطق کشور را در بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی قرار داده است. به این ترتیب بالغ بر ۴۴ انگلیسی تنها در شرایط اضطراری قادر به خروج از خانه هستند و پیش بینی می‌شود که این محدودیت‌ها تا یک ماه آینده ادامه پیدا کند.

بالاترین مقام‌های مسئول در امور بهداشت و درمان انگلیس، ولز و اسکاتلند و ایرلند شمالی امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: باید تعداد افرادی را که مشمول دریافت واکسن هستند، به حداکثر برسانیم. تنها مانع ما در این رابطه، دسترسی به واکسن است که یک مشکل جهانی است و احتمالا تا چند ماه آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد و تاکنون بالغ بر ۹۵۰ هزار نفر این واکسن را در انگلیس دریافت کرده‌اند.

دولت انگلیس با تشکیل معاونت نظارت بر واکسن کرونا در وزارت بهداشت امیدوار بود تمام شهروندان کشور را تا تابستان واکسینه کند. کارشناسان پیشتر گفته بودند که انتظار بازگشت روال زندگی به شرایط عادی تا آن زمان واقع بینانه نیست.

جرمی هانت وزیر پیشین بهداشت و رییس کمیته پارلمانی بهداشت انگلیس چندی پیش هشدار داده بود که ذخیره این واکسن در کشور به پایان رسیده است. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.