مسئولان باید شرایط توانمندسازی افراد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ملک فاضلی با انتقاد از نحوه فعالیت مسئولان برای پیشگیری از شیوع کرونا در تهران، گفت: حوزه پیشگیری که به لحاظ اهمیتی که دارد پیوسته مورد تاکید بوده، یک پروسه چندبخشی است که یک بخش آن به حوزه بهداشت، یک بخش به تولید واکسن و بخش دیگر به مقابله با شیوع بیماری برمی‌گردد.

وی افزود: آنچه مسلم است بیماری کرونا درمان قطعی ندارد، بنابراین باید در حوزه پیشگیری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن هم نه تنها در قالب استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بلکه باید شرایطی در جامعه فراهم شود که افراد بتوانند در حالی که زندگی روزمره خود را به آرامی می‌گذرانند و حداقل‌های معیشت را برای خانواده خود تامین می‌کنند، توان اجرای پروتکل‌ها را هم داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: ایجاد شرایطی برای توانمندسازی افراد به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید توسط کارگزاران دولت تدبیر و امید صورت پذیرد به این صورت که ملزومات رعایت این مهم را برای مردم تامین کنند. در آن زمان می‌توانند ادعا کنند که ما توانستیم ابزار سلامت جامعه را در قالب پیشگیری فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت فاضلی در پایان گفت: این ملزومات شامل تامین وسایل حمل و نقل عمومی و ایجاد بستری جهت تامین رزق مردم در هر نقطه از کشور به ویژه تهران است که پایتخت بوده و از جمعیت زیادی برخوردار است، کما اینکه جمعیت آن حدود 6 برابر بیش از ظرفیت این شهر است که باعث افزایش آسیب‌پذیری این منطقه و احتمال ابتلا به بیماری کرونا شده است، مدیریت این جمعیت و کاهش آسیب‌پذیری آنها به کار و تلاش مسئولان مربوطه نیاز دارد که تاکنون به نحو مطلوب انجام نشده است به گونه‌ای که نتیجه آن شایسته هموطنان ساکن در تهران نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.