ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو باید حذف شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جواد نیک بین درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و نهاده های  دامی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی با هدف کاهش قیمت کالاهای اساسی به نهاده‌های دامی، دارو و برخی کالاهای مصرفی مردم پرداخت می شد. علی‌رغم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، متاسفانه شاهد تورم ۷۰ الی ۹۰ درصدی در کالاهای مشمول این ارز بوده ایم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در بخش دارو باید گفت بیش از ۶۰ درصد داروی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می شده، قاچاق می شود. تنها راهکار مقابله با نوسانات ارزی، دلالی ها، رانت خواری ها و ویژه خواری ها، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، صحبت‌های مطرح می شود، مبنی بر اینکه نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی را افزایش دهیم که آن هم پذیرفتنی نیست و باید به سمت ارز تک نرخی حرکت کنیم، تصمیم کمیسیون تلفیق درخصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پسندیده است. امیدواریم دولت هم در این زمینه همراهی کند.

به گزارش فارس وی در پایان افزود: در سال آینده دیگر شاهد ارز دونرخی نخواهیم بود. مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی با نیما باید مستقیم و به صورت نقدی به مردم پرداخت شود. دربخش دارو هم باید ارز ۴۲۰۰ تومانی آن حذف شود و منابع مالی حاصل از آن از طریق بیمه های خدمات درمانی به مردم پرداخت شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.