جامعه پزشکی باید اقناع شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مهدی مطهری در جلسه ستاد تعرفه های استان گلستان با اشاره به این که پس از اعلام و ابلاغ هزینه های ناشی از کرونا که یک تصمیم کشوری است شاهد اعتراضاتی در استان گلستان بودیم گفت: سرباری کرونا یک تصمیم کشوری است و ربطی به استان ندارد در واقع  شورای عالی نظام پزشکی کشور آن را اعلام و رئیس کل سازمان هم به تمام هیات مدیره های استانی در تمام کشور ابلاغ کرده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: طبق قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام که قانون تشکیل نظام پزشکی در سال 83 است، تمام اعضای سازمان نظام پزشکی کشور موظف به اجرای مصوبات شورای عالی نظام پزشکی هستند، طبق قانون اخذ هزینه های سرباری ناشی از کرونا منعی ندارد، نمیدانم چرا انقدر در استان گلستان چالش داریم در حالی که برخی همکاران این هزینه سرباری را دریافت می کنند و برخی هم نه.

وی افزود: حکمرانی و فرمانروایی باید همراه با اقناع کسی باشد که به او حکم می شود، جامعه پزشکی جزئی از مردم است، وارد سوپر مارکت و قصابی و ... هم که می شود مانند سایرین هزینه پرداخت می کند، بی شک انتظار ندارید که از طریق فتوسنتز زندگی کنیم اما باید بدانیم که مثلا وقتی وارد سوپر مارکت می شویم فاکتور اول هفته با آخر هفته متفاوت است ولی زمانی که نوبت به جامعه پزشکی رسیده و بخاطر شرایط ناشی از بیماری کووید 19 گفته می‌شود که نوبت ها و تعداد ویزیت ها کم شود و هزینه های سرباری ناشی از کرونا اضافه شود، همه شاکی بوده و اعتراض می کنند.

مطهری خاطرنشان کرد: بلیط هواپیما برای تهران -گرگان در شهریور ماه 270 هزار تومان بود اما به خاطر سرباری کرونا 505 هزار تومان شده و کسی هم اعتراض نکرده و حرفی نمی زند درحالی که اعلام شد این کار تخلف است اما یک عدد 10 هزار تومان برای سرباری هزینه های کرونا به جامعه پزشکی ابلاغ شد، اولین استانی که به این موضوع واکنش نشان داد استان گلستان بود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی علل برخورد با هزینه های سرباری را طی نکردن مسیر هیات وزیران عنوان کرد و گفت: به استناد تبصره ای در برنامه پنجم توسعه تعرفه پزشکی زمانی قانونی است که از سوی هیات وزیران اعلام شود و طبق همان قانون باید این تعرفه بر اساس قیمت تمام شده تا قبل از پایان سال اعلام شود، اما بواقع اینگونه نیست و مثلا زمانی که در ماه چهارم سال این تعرفه ها اعلام می شود، ضررو زیان این دیرکرد را چه کسی باید بدهد و آیا این حق الناس نیست؟ پس چرا  کسی به این موضوع اعتراض نمی کند؟

وی اظهار کرد: طبق مصوبات معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه در مردادماه 99 مقرر شد که ویزیت پزشک عمومی بر مبنای تورم حداقل 50 هزار تومان باشد ولی همکارانمان 32 هزارتومان دریافت می کنند . این مابه التفاوت حق الناس نیست؟، در 11 آبان ماه شورای عالی سلامت اعلام نمود که 8 درصد به سرجمع تعرفه بخش خصوصی افزوده شود و اکنون در 7 بهمن ماه مطلع شدیم که دولت در اول بهمن مصوب نموده تا 8 درصد گلوبال به بخش خصوصی اضافه شود که ویزیت بیش از 8درصد افزایش داشته باشد و با وجود تعلل سه ماهه هنوز بخشنامه ای در این زمینه ابلاغ نشده و این درصدها را جامعه پزشکی می توانست دریافت کند و  این عدم دریافت تا این لحظه از سال  آیا حق الناس نیست؟

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مطهری در پایان اضافه کرد: ترکیب شورای عالی بیمه سلامت باید به گونه ای باشد که ارائه دهندگان خدمات هم حضور داشته و از حقوق خود دفاع کنند اما فقط یک نماینده در این شورا دارند و بقیه اعضاء گیرنده خدمت هستند و دلشان می خواهد تعرفه ها پایین باشد، تا زمانی که ترکیب شورای عالی بیمه به این شکل باشد تعرفه ها واقعی نخواهد بود و این مشکلات توجیه نداشته و جامعه پزشکی باید اقناع شود، باید بگویم که جامعه پزشکی محجوب و مظلوم و بی دفاع است و هر کس هر کاری بخواهد می تواند انجام دهد به جز جامعه پزشکی.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.