نباید نقش درمان‌های مختلف را در درمان بیماران سرطانی نادیده بگیریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد اسلامی جویباری در مورد تاثیر شیمی درمانی بر درمان بیماران سرطانی با توجه به هزینه بر بودن این روش درمانی گفت: در گذشته، پزشکان معتقد بودند جراحی تنها راه درمان سرطان است تا اینکه بعد از جنگ جهانی دوم دارو‌های شیمی درمانی کشف شد و با توجه به اینکه قبلا مشاهده شده بود بیماران مبتلا به سرطان تنها با جراحی، پاسخ مناسب درمانی نمی‌گیرند، دارو‌های ویژه شیمی درمانی پیشرفت کرد و دارو‌های جدید کشف و تولید شد.

رییس انجمن هماتولوژی و آنکولوژی ایران ادامه داد: همچنین در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه سرطان بوده ایم. راهکار‌های درمانی مانند تارگت تراپی و ایمونوتراپی از جدیدترین راه‌های درمانی سرطان هستند، با توجه به پیچیدگی‌های بیماری سرطان، درمان این بیماری سخت به حضور و نظر یک تیم با تخصص‌های مختلف نیاز دارد تا با همفکری بهترین راه را برای درمان بیمار اتخاذ کنند.

وی افزود: امروزه از روش‌هایی مانند جراحی، پرتو درمانی و درمان دارویی "شیمی درمانی، هورمون درمانی، تارگت تراپی و ایمونو تراپی" برای درمان سرطان استفاده می‌شود که با بررسی شدت بیماری در هر فرد و با توجه به وضعیت گسترش بیماری در بدن و وضعیت کلی بیمار، می‌توان در راستای انتخاب بهترین و موثرترین راه درمانی، تصمیم گیری کرد. در مراحل اولیه بیماری سرطان درمان مناسب می‌تواند جراحی باشد، در مراحل بعدی برای درمان سرطان، می‌توان از شیمی درمانی یا رادیو تراپی همراه با جراحی استفاده کرد و در مراحل پیشرفته که متاستاز می‌شود تنها راه درمان، دارو‌های شیمی درمانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اسلامی در پایان گفت: اینکه بطور کلی نقش درمان های مختلف را در درمان بیماران سرطانی نادیده بگیریم از نظر علمی قابل قبول نیست. در سرطان‌های شایع مانند سرطان معده و سرطان پستان، درمان‌های استانداردی وجود دارد که در محافل علمی دنیا شناخته شده است. برای درمان این دو نوع سرطان براساس مرحله بیماری تصمیم گرفته می‌شود و درمان استاندارد در مراحل اولیه شیمی درمانی قبل از جراحی، انجام جراحی و سپس ادامه شیمی درمانی است، به طور کلی همواره با توجه به وضعیت بیمار، شرایط و پیشرفت بیماری، توسط یک تیم متخصص برای انتخاب بهترین راه درمانی تصمیم گیری می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.