الزام شناسه گذاری، ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت و الصاق برچسب اصالت بر روی ماسک‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، طی ابلاغیه ای کلیه شرکت ها و واحد های صنفی تولید کننده را ملزم به شناسه گذاری، ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت و الصاق برچسب اصالت بر روی ماسک‌ها کرد.
 
متن این ابلاغیه به شرح زیر است:

احتراماً به اطلاع شرکت ها و واحدهای صنفی تولید کننده ماسک می‌رساند علاوه بر تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام شده در بخشنامه های قبلی پیرو دستور اخیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شماره نامه ۲۲۹۶۳/۹۹/ص مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ماسک سه لایه پزشکی نیز مشمول طرح رهگیری و ردیابی و شناسه گذاری ماسک می باشد.

لذا کلیه تامین کنندگان ماسک می بایست تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ نسبت به شناسه گذاری ردیابی و رهگیری و کنترل اصالت و الصاق برچسب اصالت بر روی کوچکترین واحد بسته بندی که به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد اقدام نمایند در غیر این صورت به استناد قوانین فوق کالا فاقد اصالت و مصداق کالای قاچاق محسوب می گردد.

لازم به ذکر است در بخش مطالب مهم سایت بخشنامه و نحوه اجرای پروتکل ارتباطی مجریان با سیستم پشتیبان و دستورالعمل اجرایی نظام رهگیری به شماره ۶۶۴/۷۱۴۲۴ مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۴ در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی به نشانی www.imed.ir به تاریخ انتشار ۱۳۹۸/۰۸/۱۹ قابل دسترسی می باشد. وب‌دا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.