ژاپن استفاده از واکسن فایزر را به طور رسمی تصویب کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ژاپن روز جمعه اولین محموله واکسن کرونای تولید شرکت داروسازی آمریکایی فایزر را دریافت کرده است. هواپیمای حامل این محموله روز جمعه در فرودگاه ناریتا در نزدیکی توکیو فرود آمد.

دولت ژاپن در نظر دارد ترتیبی اتخاذ کند تا اواسط هفته جاری "چهارشنبه" اولین دوزهای این واکسن به کادر بهداشت و درمان تزریق شوند.

اولین کسانی که در صف واکسیناسیون قرار می گیرند حدود ۲۰ هزار پزشک و پرستاری هستند که توافق کرده اند در یک مطالعه برای ردیابی عوارض جانبی احتمالی و دفعات بروز ویروس کرونا در میان بیماران حاضر شوند. ۳.۷ میلیون نفر دیگر از کارمندان خط مقدم پزشکی قرار است واکسن خود را در ماه آینده یعنی اسفند "مارس" دریافت کنند.

تزریق واکسن به سالمندان احتمالا از فروردین ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد. ۳۶ میلیون نفر از افراد ۶۵ سال یا بالاتر این کشور از اوایل فروردین ۱۴۰۰ واکسینه می شوند. پس از آنها،  افراد دارای بیماری های زمینه ای و کارکنان مراکز مراقبت از سالمندان واکسینه خواهند شد.

افرادی که از قبل بیماری های مختلفی مانند دیابت یا بیماری قلبی داشته اند و افرادی که در مراکز مراقبت از سالمندان کار می کنند در مرحله بعدی قرار می گیرند. بعد از این افراد نیز در نهایت واکسیناسیون در میان جمعیت عمومی آغاز خواهد شد.

قرار است فایزر طبق قراردادی که با دولت ژاپن دارد، دوزهای کافی برای واکسینه کردن ۷۲ میلیون نفر را تحویل ژاپن دهد.

توزیع واکسن فایزر در سراسر ژاپن با چالش های لجستیکی زیادی همراه است. این واکسن باید در فریزرهای بسیار سرد و در دمای منفی ۷۵ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

علاوه بر فایزر، ژاپن توافق نامه هایی با شرکت های آسترازنکا و مدرنا نیز برای دریافت دوزهای کافی برای پوشش ۱۲۶ میلیون نفر جمیعت این کشور امضا کرده است.

آغاز واکسیناسیون عمومی در ژاپن از روز چهارشنبه هفته جاری در شرایطی است که نارضایتی عمومی نسبت به تعلل «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن بالا گرفته؛ به ویژه در شرایطی که کمتر از ۶ ماه به المپیک و پارالمپیک توکیو باقی مانده است.

یک نظرسنجی خبرگزاری کیودو در ماه جاری میلادی نشان داد که میزان محبوبیت کابینه سوگا ۳۸.۸ درصد است، در حالی که این رقم در شهریور ماه سال جاری یعنی زمان روی کار آمدن سوگا ۶۶.۴ درصد بود. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.