بحران مالی دربیشتر بیمارستان‌های کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی، در خصوص وضعیت فعلی اقتصاد در کشور ضمن تشکر از گروه های مختلف حقیقی، حقوقی و خیریه، و نهادهای مردم مدار که تلاش کردند مدافعان سلامت را در این بحران تنها نگذارند، عنوان کرد: نیازهای رو به استمرار و فرآیند فرسایشی شدن بیماری، تغییر در زیرساخت های اقتصادی و بهداشتی و درمانی، افزایش قیمت های جهانی فرآورده های دارویی و وابستگی آن به نرخ ارز با توجه به تکانه های ارزی سال های اخیر، ورود تکنولوژی های نوین و گران و پیچیده در حوزه اقلام سرمایه ای، تغییر در نسل های جدید تکنولوژی، موجب می شود سال پرتنشی را پیش بینی کنیم؛ به خصوص اینکه اقلام سرمایه ای و وسایل حفاظت شخصی در بیمارستان ها به شدت مورد نیاز است. همه این عوامل بار مالی مضاعف را بر دوش بیمارستان های پیشتاز در عرصه مقابله با کرونا قرار می دهد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در سال جاری، درآمد اختصاصی بیمارستان ها با کاهش روبرو بوده است و اکثر بیمارستان ها با یک بحران مالی مواجه شدند. هزینه داروها و لوازم شخصی و تغییر در هتلینگ در تناسب با نرخ اقتصادی منطقی بیمارستان های دولتی و آموزشی ارایه دهنده خدمات به بیماران کرونایی نبود. کاهش ارایه خدمات انتخابی و غیرکرونایی موجب شد درآمدهای اختصاصی، مزمن تر کاهش پیدا کند. این موضوع نیازمند حمایت های بیشتر دولت در قالب بودجه سنواتی سال آتی برای تعمیق زیرساخت های بهداشتی و درمانی است.

زالی ادامه داد: قرار بر این است که بالغ بر ۳۰ هزار نیروی انسانی جدید در سیستم بهداشتی و درمانی کشور افزوده شود که طبیعتا بار مالی این تعداد نیرو نیز بر دوش دولت خواهد بود، بنابراین به نظر می رسد روزهای پایانی سال فشار مالی بر دولت مضاعف است.

زالی احداث بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تخت جدید در ناوگان ارایه خدمات درمانی کشور و جذب ۳۰ هزار نیروی انسانی در سیستم بهداشتی و درمانی کشور را نیازمند توسعه زیرساخت های بودجه ای دانست. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.