نباید بعد از یک سال تجربه دقیقه ۹۰ از کرونا گل بخوریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی پوربافرانی در خصوص راهکارهای مقابله با موج چهارم کرونا گفت: در طول یک سال گذشته تجربیات مختلفی در حوزه چگونگی مبارزه با ویروس کرونا کسب شد که برخی از این موارد در ابتدای راه توجه برخی از دست‌اندرکاران امور را جلب نمی‌کرد و به مرور زمان مردم و مسئولان با کسب تجربه بیشتر برای مقابله با کرونا آماده‌تر شدند.

وی افزود: برخی از سیاست‌ها در ابتدای راه خوب نبود که در ادامه تصحیح شد، امروز بعد از یک سال تجربه و بعد از آزمون و خطاهای متعدد و فراز و نشیب‌هایی که وجود داشته است قطعاً نباید از کرونا گل دقیقه ۹۰ بخوریم. این گل نخوردن مشروط بر این است که تمام نکاتی که برای پیشگیری از یک بیماری که به مراتب جهش یافته تر از ویروس قبلی است رعایت شود.

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تجربه‌ای که در یک سال گذشته کسب کردیم می‌تواند کمک کننده باشد. بنابراین باید از هرگونه ساده‌انگاری پرهیز و نه تنها پروتکل‌های بهداشتی رعایت، بلکه باید تشدید شوند. اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم از شیوع کرونای انگلیسی جلوگیری کنیم. یکی از مواردی که بیماری‌های ویروسی را تشدید می‌کند تجمعات و مراودات افراد با یکدیگر است.

پوربافرانی ادامه داد: مکان‌های مختلف باید دارای سیستم تهویه مناسب باشند و افراد در یک مکان ثابت نباید جمع شوند. وقتی اجتماعی شکل می‌گیرد ممکن است برخی افراد پروتکل‌ها را رعایت نکنند بنابراین هر یک از افراد جامعه به عنوان یک وظیفه باید ماسک بزنند و علاوه بر این‌ها باید از رفت و آمدهای غیر ضرور پرهیز شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: بر فرض که یک منطقه سفید هم باشد، دلیل نمی‌شود که پروتکل‌ها رعایت نشود و محدودیت‌ها یک دفعه برداشته شود، پیشرفت‌های خوبی در تولید واکسن کرونا داشته‌ایم، تولید واکسن مراحل متعددی دارد و باید آزمایش‌های مخصوص را پشت سر بگذارد. واکسن به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و تنها در کنار موارد دیگر باید مورد استفاده قرار بگیرد تا زمانی که به طور کامل ویروس ریشه‌کن شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.