حذف نسخ و دفترچه بیمه در ارتقا کمی و کیفی خدمات موثر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید جلیل میرمحمدی میبدی پیرامون حذف دفترچه های کاغذی و الکترونیکی شدن آن ها گفت: در این که حذف دفترچه های کاغذی در ارتقا کمی و کیفی خدمات می تواند قدمی رو به جلو باشد و ما ناگذیر رفتن به این مسیر هستیم، هیچ شکی نیست. حذف نسخ و حذف دفترچه، برنامه خوبیست که می تواند آثار مثبت بسیار زیادی داشته باشد. از جمله آثار آن می توان به صرفه جویی در مصرف کاغذ، حذف رفت و آمد مردم برای تمدید و دریافت دفترچه ها، کاهش بار کاری کارمندان صدور دفترچه و... اشاره کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: آنچه در این امر می تواند موثر باشد، پایش بیماری ها، داروها، نسخ و نظارت بر عملکرد پزشکان و داروخانه ها و پاراکلینیک‌هاست. همچنین  در صرفه جویی مصرف دارو و هزینه های تامین اجتماعی و بیمه سلامت می تواند بسیار موثر باشد. ضمنا، این که از این طریق، به روز و برخط قابلیت نظارت وجود دارد بسیار مفید است.

وی افزود: از طریق الکترونیکی شدن دفترچه ها و نسخ، می توانیم بررسی کنیم که رفتار درمانی، دارویی و آزمایشگاهی ما چگونه است و این می تواند به نظام سلامت کشور کمک کننده باشد، این اطلاعات می تواند در زمینه بررسی ها و تحقیقاتی که در بحث های تشخیص، درمان و مسائل پاراکلینیک و دارو انجام می شود، کمک کننده باشد. همه اینها آثار مثبت این کار است.

میرمحمدی از مشکلاتی در زمینه زیرساخت ها گلایه کرد و گفت: این که بیاییم دفترچه های کاغذی را حذف کنیم بدون این که زیرساخت ها را آماده کرده باشیم، منجر می شود به اشکالاتی که امروز شاهد آن هستیم. در برخی از مناطق کشور، اینترنت با کندی سرعت یا قطعی مواجه است. عدم آمادگی پزشکان و داروخانه ها و عدم اتصال بین این ها، از جمله مشکلاتی است که امروز با آن مواجه هستیم و منجر به معطلی مردم و صف های طولانی و نارضایتی آنها شده است.

به گزارش فارس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون آمد و اعلام کرد که همه زیرساخت ها آماده و شرایط مهیاست. در آن جلسه هم گفتم که باید با آماده بودن زیرساخت ها و آزمایش آنها، کار را انجام دهیم تا به بیماران شوک وارد نشود. البته همت و نگاه مسئولین سازمان تامین اجتماعی به این سمت است که مشکلات کمتر شود و کاری که آغاز شده ناقص نماند. امیدواریم در آینده نزدیک با برطرف شدن همه مشکلات بتوانیم از این طرح بهره مند شویم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.