ادعای وزارت بهداشت درخصوص انتقال کرونا ازسطح تخم مرغ، پایه علمی ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، وزارت بهداشت، روز یکشنبه هفته گذشته طی اطلاعیه‌ای از مردم خواست که تخم‌مرغ را در بسته‌بندی‌های بهداشتی خریداری و بسته‌بندی آن را ضدعفونی کنند. همچنین تخم مرغ بسته‌بندی شده را با بسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ، آن را در یخچال بگذارند.

اما متخصص بهداشت مواد غذایی و استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با پزشکان و قانون می‌گوید: «من  نمی‌دانم وزارت بهداشت با چه منطقی این مساله را عنوان کرده است. قاعدتا اگر قرار باشد سطح تخم‌مرغ محل ریسک انتقال ویروس کرونا باشد، این مساله باید به همه سطوح تعمیم داده شود. لذا من به عنوان متخصص بهداشت مواد غذایی که حداقل ۳۰ سال در این زمینه کار می‌کنم، می‌گویم که چنین ادعایی پایه علمی ندارد.»

«افشین آخوندزاده» با بیان اینکه اگر ادعای وزارت بهداشت صحیح باشد، این خطر را برای میوه هم باید در نظر گرفت، تصریح می‌کند: «امروز ثابت شده که راه اصلی انتقال ویروس کرونا، دستگاه تنفسی است و لذا باید سعی کنیم از طریق زدن ماسک از ابتلا و گسترش آن جلوگیری کنیم.»

وی با تاکیدبر اینکه اظهار نظر درخصوص این مسائل اصلا در حوزه وزارت بهداشت نیست، خاطرنشان می‌کند: «طرح این مسائل  باید ازسوی سازمان دامپزشکی انجام گیرد.» 

پایان پیام/

محسن طاهرمیرزایی خبرنگار: محسن طاهرمیرزایی

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.