مصدومیت ۱۴۶۸ نفر با مواد محترقه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، خالدی سخنگوی با اشاره به آمار نهایی مصدومان چهارشنبه آخر سال ٩٩ گفت: آمار کل آسیب دیدگان ١٨٩۴ نفر است که در سال ٩٨ این عدد١۴٩٨ بود همچنین ٩ نفر فوتی داشتیم که در سال ٩٨ این عدد ۴ نفر بود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به آمار آسیب به اندام‌ها اشاره کرد و گفت: ١٣١ نفر دچار قطع عضو شدند که در سال ٩٨ این عدد ١٩٣ بود. ۵٢٧ مورد آسیب به چشم داشتیم که سال ٩٨ این عدد ۵١٢ بود همچنین ۵۴۶ نفر سوختگی متوسط و شدید داشتیم که در سال ٩٨ این عدد ٣١٨ بود.

وی به استان‌های رکورددار مصدومیت‌های چهارشنبه سوری آخر سال اشاره کرد و افزود: بیشترین آمار آسیب دیدگان در استان‌های تهران با ۵۵٣ نفر، آذربایجان شرقی با ١٨۵ نفر و کرمانشاه با ١۴٠ نفر بود، ۴۶ درصد مصدومین بین ۶ تا ١٨ سال بودند، ٨٢ درصد آسیب دیدگان مرد و ١٨ درصد خانم بودند و ٣٠ درصد از آسیب دیدگان را عابران پیاده و نیرو‌های امدادی تشکیل می‌دهند.

سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران درباره حوادث مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال در روز سه شنبه مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ گفت: در استان تهران متاسفانه ۳ نفر فوت کردند یکی از جانباختگان نوجوان ۱۵ ساله بود که در جاجرود در صحنه حادثه فوت کرد و دو جانباخته دیگر، آقا با سنین ۱۸ و ۳۱ سال بودند که به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان شهدای تجریش فوت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: ۵۵۳نفر مصدوم و از این تعداد ۱۷ نفر در محل درمان شده‌اند. ۴۱۳ نفر از بیمارستان ترخیص و ۱۲۲ نفر بستری شدند که متاسفانه پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، متاسفانه ۶۱ مورد قطع عضو، ۲۱۶ مورد آسیب به چشم و ۱۷۰ مورد سوختگی گزارش شده است، ۴۱ درصد مصدومان سن ۸ تا ۱۶ سال دارند و ۳۷ درصد از مصدومان عابران پیاده بودند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.