سنگر و بیمارستان؛ واکسن و کلاهخود
مبارزه با بیماری مانند کرونا دقیقا مشابه جنگی هست که کشور درگیر آن شده باشد .
اکثر ما دوران جنگ را به یاد داریم. رزمندگان با غیرت مثال زدنی و شجاعت بی مانند در مقابل دشمن سرتا پا مسلح میجنگیدند و بقیه مردم در پشت جبهه آنها را حمایت کرده و مایحتاج رزمندگان برای بهتر جنگیدن را تامین میکردند.
در شهر ها، حتی شهرهای نزدیک به جبهه، ولی مردم را مسلح نمی‌کردند. کسی لباس خاکی رزمندگان را نمی‌پوشید. کسی شب‌ها با تفنگ و پوتین به پا نمیخوابید. اصلا دلیلی برای تجهیز مردم به این لوازم نبود. در شهرها نهایتا پناهگاه‌های ساخته شده بود تا اگر حمله هوایی شد مردم بتوانند پناه بگیرند. باز هم حتی در حمله هوایی هیچ وقت مردم عادی نه مسلح شدند و نه کسی کلاهخود بر سر گذاشت.
الان 
درگیر جنگ با کرونا هستیم. سنگر و خط مقدم جبهه، بیمارستان ها و مطب‌ها هستند. رزمندگان (کادر درمان) در حال جنگی بس دشوارتر هستند. دشمن نه دیده میشود و نه بین حملات فرصتی برای تجدید قوا هست. حمله دشمن با شدت و قدرت و سرعت بالا همچنان ادامه دار است. پشت جبهه چطور؟
آیا تامین مایحتاج رزمندگان در حال انجام است؟
یکی از مهمترین ملزومات این جنگ برای رزمندگان مجهز شدن به تجهیزات مقابله با این دشمن هست و مهمترین آنها واکسن ضد کرونا که دقیقا نقش کلاهخود رزمندگان در دوران جنگ را دارد.
به گفته مسئولین اداره این جنگ با کرونا، واکسن به تعداد لازم برای پوشش دادن به تمام رزمندگان این جنگ (کادر درمان) وارد کشور شده است. اما رزمندگان خط مقدم تجهیز به این کلاهخود شده اند؟
هر روز می‌بینیم یک گروه از افراد با هر مشخصات ولی غیر رزمنده خط اول در لیست واکسن قرار می‌گیرند. از خانواده شهدا و جانبازان گرفته تا پرسنل شهرداری شیراز.
ایده‌ال این است که کل مردم کشور سریعا واکسینه بشوند، این نکته قابل کتمان نیست؛ ولی آیا این تعداد واکسن آماده داریم؟
خیر
وقتی موجودی ما به تعداد کل مردم نیست، طبعا و منطقی تر این است که اول و با سرعت بالا تمام رزمندگان درحال جنگ را به این کلاهخود (واکسن) مجهز کنیم و مردم عادی با هر پیشوندی بعد از رزمندگان. این عین عدالت و منطق است.
تا وقتی‌که سرباز خط مقدم مجهز به واکسن نشده باشد واکسینه کردن افراد پشت جبهه هیچ منطقی جز  اهداف تبلیغاتی ندارد. 
بزرگان
حضرات
مسئولین
هنوز بسیاری از پزشکان و پرستاران واکسن دریافت نکرده اند. این را که داریم می‌بینیم. چرا سرعت واکسیناسیون را بالا نمیبرید؟واکسیناسیون غیر پرسنل درمانی چه معنی دارد؟ واکسیناسیون پاکبانان زحمتکش شیرازی چه منطقی داشت؟ شما جبهه جنگ را ول کرده‌اید و دارید شهرهای پشت جبهه را تزئین می‌کنید؟ سرباز شما کلاهخود ندارد و سرش در مقابل هر گلوله و ترکشی آسیب پذیر است. تا کلاهخود وی را تامین نکنید اطمینان از پیروزی در جنگ نخواهید داشت. برای تجهیز و آذین بندی پشت جبهه وقت هست. تعجیل را در تجهیز خط مقدم داشته باشید. 
این کار الان واجب ترین است. تا دیر نشده و رزمندگان قدرت جنگ دارند آنها را تجهیز کنید.

پایان پیام/

3 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.