نیازمند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای واردت واکسن کرونا هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز در مورد واگذاری واردات واکسن به بخش خصوصی گفت: علاوه بر دولت از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده می‌کنیم و این سیاست وزارت بهداشت است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: علاوه بر امکاناتی که در بخش دولتی، وزارت خارجه، سفارتخانه‌ها و خود وزارت بهداشت و هیئت امنا، داریم؛ با توجه به صرفه جویی ارزی، فراخوانی گذاشته ایم تا بتوانیم از ظرفیت بخش‌های خصوصی که توانایی و ارتباط و امکانات مورد نیاز را دارند و می‌توانند میزانی از واکسن‌های باکیفیت در کشور را تامین کنند، استفاده کنیم.

وی در خصوص خریداری واکسن توسط وزارت بهداشت از بخش خصوصی و تزریق به مردم افزود: قبل از تزریق، باید مدارک و مستندات قانون‌مند طبق قوانین و مقررات سازمان غذا و دارو، بررسی شود. کسی نمی‌تواند واکسنی را به ایران بیاورد و بدون مدارک و مستندات کافی، آن را ثبت کند، تمام مراحل، از مرحله ورود تا مرحله مصرف واکسن در سامانه تیتک ثبت می‌شود و محل تزریق نیز مراکز بهداشتی درمانی وابسته به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هستند، هر آن چه از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسنی که تا کنون وارد ایران شده را دولت و وزارت خارجه تامین کرده است، ولی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بر اساس ماده ۴۴ قانون اساسی، همیشه سرلوحه کار ما بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شانه ساز در پایان در خصوص میزان جوابگو بودن تولیدات داخلی واکسن برای مردم گفت: واقعیت این است که می‌دانیم باید اصل نیاز کشور را از طریق تولید داخل تامین کنیم، منتها تا تکمیل شدن فاز سه مطالعات بالینی، ما در این مقطع خلاءهایی داریم که آن را با واردات جبران می‌کنیم، ولی مطمئن هستیم که بخشی از نیاز کشور باید از طریق تولید داخل تامین شود، تولید واکسن نیز یک پروسه زمان بر است. برای مثال واکسن فخرا به یک زمان حداقل دوسه ماهه برای تکمیل مطالعات در فاز یک و دو و سه نیازمند است. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.