انجام بیش از ۳۵۴ هزار مورد بازرسی در طرح تشدید نظارت بهداشتی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید انصاری گفت: طی روزهای ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۵ فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۷ هزار و  ۸۶۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه ، توزیع و فروش مواد غذایی در سراسر کشور انجام شد که ۱۹۴۳ مورد از مراکز مذکور که موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند، پلمب شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۴۶۴۲ مرکز اقامتی شامل هتل ، مهمانپذیر و ... مورد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت که طی آن ۳۴ مرکز پلمب شد، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا 5 فروردین ۱۴۰۰ تعداد 83 هزار و 352 مورد از اماکن عمومی مورد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار گرفت، در  این مدت ۶۰۹۱  جایگاه عرضه سوخت مورد بازرسی قرار گرفت که تعداد ۱۳ مورد از آن‌ها پلمب شدند.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت بازرسی از پایانه های مسافربری را از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط خواند و ادامه داد: در این مدت تعداد  ۳۳۱۶ مورد بازرسی از پایانه های مسافربری درون و برون شهری انجام شد که طی آن تعداد ۱۳ پایانه به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش ایسنا انصاری در پایان گفت: طرح تشدید بازرسی بهداشتی توسط  ۲۵۰۰ تیم سیار و ۵۰۰ تیم ثابت با حضور بیش از ۶۵۰۰ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین سال جاری در سراسر کشور ادامه خواهد داشت، هموطنان در صورت ملاحظه هرگونه تخلف بهداشتی موارد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.