بخش قابل توجهی از افزایش تعرفه پزشکان در سال ۱۴۰۰ منوط به الکترونیکی شدن است
به گزارش خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی رضایی در حاشیه جلسه کمیته نسخه نویسی الکترونیک که با حضور مدیرعامل و معاونین سازمان برگزار شد گفت: براساس مصوبات کارگروه شورای فناوری اجرایی دولت، سازمان‌های بیمه گر مکلف هستند موضوع نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را هرچه زودتر به نتیجه برسانند. درهمین راستا طی برگزاری جلسه ای سازمان بیمه سلامت برنامه خود را برای برداشتن گام اساسی تشریح کرد و با مشورت و نظرهمکاران در صورت نهایی شدن تا سه روز آینده نقشه راه و زمانبندی اجرایی این برنامه را به استان‌ها ابلاغ نماید.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: اجرای خدمات الکترونیک در بخش بستری تقریباً تحقق یافته است و بیمه‌شدگان این سازمان می توانند بدون دفترچه نیز خدمات بستری را دریافت کنند، بخش مهم اجرای این طرح  در بخش سرپایی بود که به علت گستردگی و تنوع  آن در بخش خصوصی و دولتی راهکارهای لازم پیش بینی شده است تا بخشی از قدم های اساسی این فرآیند دراردیبهشت ماه اجرایی شود.
 
وی افزود: بخش قابل توجهی از افزایش تعرفه پزشکان در سال 1400 منوط به الکترونیکی شدن است، این موضوع محرک و مشوق خوبی برای ترغیب پزشکان به سمت نسخه نویسی الکترونیک است، در صورتی که این گام به درستی اجرا شود سایر فرآیندها در زمینه نسخه پیچی الکترونیک در واحد‌های خدمتی  آزمایشگاه، داروخانه و مراکز تصویر برداری به مرور اجرا می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت رضایی در پایان گفت: از نظر زیرساختی در زمینه اجرای نسخه نویسی الکترونیک بیش از 90 درصد آمادگی وجود دارد، بحث آموزش به ارائه‌ دهندگان خدمت و ایجاد انگیزه در آنها همچنین آموزش به بیمه شدگان و افزایش اگاهی از روند خدمات الکترونیکی و فوائد آن در نظام سلامت میتواند در موفقیت برنامه تاثیر بسزایی داشته باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.