جلسه هماهنگی بیمارستان های محل تزریق واکسن کرونا برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این جلسه که با حضور علی نیک فرجام، علی فتاحی، علی تاجرنیا، سعید ساعی، حسین کرمانپور و نمایندگان 13 بیمارستان بخش خصوصی برگزار شد، کلیه موارد مربوط به مراحل اجرایی و علمی واکسیناسیون مطرح و به سدوالات حاضران پاسخ داده شد.

با توجه به اختصاص واکسن های بخش اول از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق واکسن ها در سه بیمارستان خصوصی ازروز پنج شنبه 19 فروردین آغاز شده است و واکسیناسیون در سایر مراکز زیر پوشش دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی هم از شنبه آغاز خواهد شد.

در این جلسه درخصوص نحوه تحویل واکسن ها به بیمارستان ها، شرایط نگهداری واکسن ها در دمای منفی بیست درجه، نحوه ثبت اطلاعات افراد گیرنده واکسن و چگونگی تزریق اطلاعات کامل ارائه شد.

همچنین به کلیه بیمارستان ها اعلام شد که تزریق واکسن فقط براساس فهرست ارسالی از سوی سازمان نظام پزشکی و صرفا برای خود افراد خواهد بود و هیچ کس خارج از این فهرست واکسنی دریافت نخواهد کرد و مشخصات کلیه افراد دریافت کننده واکسن هم در سامانه های مربوطه ثبت و قابل ردیابی است. پزشکان شاغل در بیمارستان های خصوصی محل تزریق هم صرفا با جای گرفتن نام آن ها در فهرست سازمان نظام پزشکی و دارا بودن شرایط و اولویت ها مورد تزریق قرار خواهند گرفت.

براساس برنامه اجرایی واکسیناسیون اعضای سازمان نظام پزشکی با اولویت افراد بالای 50 سال از روز پنج شنبه در سه بیمارستان آغاز شده و تا روز شنبه به تدریج در تمام بیمارستان های دیگر هم آغاز خواهد شد و این ظرفیت وجود دارد که در شهر تهران روزانه حدود 2000 دوز واکسن تزریق شود.

تمامی بیمارستان های محل تزریق با اعلام آمادگی کامل و بسیج امکانات و نیروهای خود در تلاش هستند تا مراحل ثبت و تزریق واکسن ها با بهترین کیفیت ممکن انجام شود.

با توجه به اهمیت انجام این پروژه ازکلیه همکاران درخواست شده است که صرفا براساس پیامک ارسالی سازمان – که به تدریج و براساس اولویت های اعلام شده ارسال خواهد شد – به محل تزریق واکسن تعیین شده مراجعه کنند و از مراجعه بی دلیل به مراکز خودداری کنند تا نظم برنامه اجرایی مختل نشود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در پایان این جلسه به تمام سئوالات مطرح شده نمایندگان بیمارستان ها پاسخ داده شد و کلیه ابهامات برطرف شد تا برنامه بدون مشکل آغاز و انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.