تمدید یک ماهه همایش جامع کشوری کووید ۱۹
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا سلیمی درخصوص این همایش گفت: بیش‌از پانزده ماه است که جهان درگیر این ویروس منحوس است و کادر درمان در سرتاسر جهان در حال مبارزه با این بیماری هستند. در طی این مدت جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌ها و ایثارهای زیادی توسط همکاران حوزه سلامت انجام شده است و این اقدامات شمار زیادی از بیماران را نجات داده و مداوا کرده است و تجربیات زیادی را موجب شده است و در حوزه علمی و پژوهشی مقالات بسیاری نوشته شده است. به‌همین‌منظور و با همین انگیزه سازمان نظام‌پزشکی جمهوری اسلامی ایران به همراهی انجمن‌های علمی و تخصصی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر این شد تا این مجموعه تجربیات و دانسته‌ها را در قالب نخستین همایش جامع کشوری کووید نوزده در اختیار همکاران بگذارد.

وی افزود: به‌همین‌منظور بیش‌از سی ساعت فیلم توسط چهل استاد برجسته دانشگاه و همکاران گران‌قدری که از انجمن‌های علمی تخصصی پزشکی معرفی‌شده بودند تهیه شد تا این فیلم‌ها در اختیار همکاران قرار بگیرند تا همکاران محترم بسته به وقتی‌که دارند در اوقات فراغت خود یا روزهای تعطیلات و پنجشنبه‌ها جمعه‌ها به‌کرات این ویدئوها را تماشا بکنند و در انتها اگر مایل هستند که از امتیاز بازآموزی این همایش هم بهره ببرند می‌توانند در یک آزمون چهل سوالی شرکت بکنند و اگر بیست و هشت سئوال را از چهل سوال پاسخ درست بدهند امتیاز این همایش هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد. با توجه به کیفیت بالای این همایش و استقبال بسیار خوبی که از این همایش انجام‌شده مدت این همایش به مدت یک ماه تمدید شد و تا بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه همکاران می‌توانند به ما بپیوندند.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی و دبیر نخستین همایش جامع کشوری کووید 19 ادامه داد: تا این لحظه بیش‌از شش هزار نفر در این همایش شرکت کرده‌اند و همراه ما هستند و بیش از دو هزار نفر در ارزشیابی این همایش شرکت کرده‌اند و میانگین نمره‌ای که داده‌شده به این همایش چهار و سه دهم از پنج است که بسیار خوب است. سخنرانان سعی می‌کنند تمام مطالب مربوط به ابعاد مختلف کووید 19 را پوشش بدهند و در هر قسمت‌ همکاران همان حوزه تدریس را به‌عهده گرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی سلیمی در پایان گفت: به‌عنوان مثال از حوزه‌های اپیدمیولوژی، مسائل حقوقی، پزشکی قانونی تا بحث‌های درمان‌های سرپایی و درمان‌های بستری و درمان در آی‌سی‌یو تا قسمت آزمایشگاه پوشش داده شده و بهترین‌های این رشته لطف کرده‌اند دانسته های خود را با سایر همکاران به اشتراک گذاشته اند. گروه‌های هدف همایش هم متنوع هستند و پزشکان عمومی و متخصصان طب اورژانس و عفونی و بیهوشی و داخلی و طب سالمندی و فوق تخصص‌های ریه می توانند در همایش شرکت کنند. در این جا جا دارد از معاونت محترم آموزشی وزارت بهداشت برای همکاری در زمینه برگزاری و تمدید این همایش کمال تشکر را داشته باشیم.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.