مرحله آخر تست انسانی واکسن ایران برکت ظرف ۲ هفته آینده آغاز می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا صالحی گفت: مرحله دوم تست انسانی این محصول فناورانه ادامه پیدا می کند و در میانه های این مرحله، فاز سوم کارآزمایی نخستین واکسن ایرانی کرونا شروع خواهد شد، تاکنون ۱۸۲ داوطلب واکسن مرحله دوم تست انسانی واکسن ایرانی کوو ایران برکت را دریافت کرده اند، به احتمال فراوان ظرف چند روز آینده تزریق اول، این مرحله به پایان می رسد.

مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا تعداد داوطلبان مرحله دوم کارآزمایی بالینی را ۲۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: این مرحله از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و به احتمال فراوان طی چند روز آینده، تمام داوطلبان این مرحله، واکسن خود را دریافت می کنند، فاز اول مطالعات بالینی واکسن ایرانی کوو ایران برکت با حضور ۵۶ داوطلب با موفقیت به پایان رسید، مرحله دوم این مطالعه که از اواخر اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد، تقریبا به مرحله پایانی خود نزدیک شده است.

وی حال عمومی داوطلبان این مطالعه بالینی را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: این افراد دچار عارضه جدی نشده اند و فقط عوارض جزیی مانند تب خفیف یا درد محل تزریق در تعدادی از داوطلبان مشاهده شده است، تعداد داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن ۲۰ هزار نفر است، این مرحله به احتمال فراوان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در ۶ شهر به طور همزمان برگزار خواهد شد.

صالحی در پایان در مورد آماده سازی تولید انبوه واکسن گفت: خطوط تولید نیمه صنعتی و صنعتی توسط متخصصان شرکت شفافارمد برکت در حال آماده سازی نهایی برای تولید انبوه واکسن، پس از تاییدیه های نهایی هستند.

به گزارش ایرنا ‌تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه "نهم دی ماه" با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق نخستین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایران کوو برکت در ۲ دوز به داوطلبان انجام شد، به عبارتی ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن نیز در ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.